متن دلخواه شما
18 خرداد 1393 ساعت 15:46 | بازدید : 143 | نوشته ‌شده به دست admin | ( نظرات )

 

لینک های دانلود حجم بالا :            لینک مستقیم

uploadboy            filemoney            rodfile            rioupload            uploadbaz

 

لینک های دانلود کم حجم :            لینک مستقیم

uploadboy            filemoney            rodfile            rioupload            uploadbaz

.................................................

.

دانلود پشت صحنه قسمت چهاردهم ۱۴سریال شاهگوش

—————————————————————————————————————————————

لینک های دانلود  :            لینک مستقیم

uploadboy            filemoney            rodfile            rioupload            uploadbaz


منبع : http://cheeziba.rozblog.com]]>
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
18 خرداد 1393 ساعت 15:46 | بازدید : 269 | نوشته ‌شده به دست admin | ( نظرات )
 شیما دختری 2 ساله است که از نظر مادرش بسیار خودخواه است. دلیل مادر شیما برای نسبت دادن این خصلت به دخترش این است که شیما به هیچ‌کس اجازه استفاده از اسباب‌بازی‌هایش را نمی‌دهد. او حتی به تازگی در مهمانی‌اي که مادرش ترتیب داده بود و بچه‌های زیادی به آن دعوت شده بودند، بر سر بازی با اسباب‌بازی‌هایش دعوا می‌کرد و جیغ می‌کشید طوری که هیچ‌کدام از بچه‌ها جرات نکردند به هیچ‌کدام از اسباب‌بازی‌های او دست بزنند. مادر شیما این رفتار او را به حساب خودخواهی‌اش می‌گذارد و اینکه شیما دوست ندارد هیچ‌چیز را با دیگران به اشتراک بگذارد. مادر شیما  از جوفراست درخواست کمک کرده است.

جو فراست راه‌حل ارائه می‌دهد
کودکان یک سال و نیمه تا 3 ساله توانایی تمرکز نداشته و مهارت‌های ارتباطی آنها برای بازی با سایر کودکان کافی نیست. در این سن کودک در کنار بچه‌های دیگر بازی می‌کند نه با آنها. در این سنین، این شما هستید که باید مفاهیمی مانند شریک شدن، تقسیم کردن و رعایت نوبت را به کودک آموزش دهید. اگر بازی کردن را به کودک‌تان یاد ندهید، او بازی با دیگر کودکان را هم یاد نمی‌گیرد، در صورتی که می‌خواهید فرزندتان خودخواه نباشد اول از همه امنیت،‌ اعتماد و مثبت‌اندیشی را در او تقویت کنید.

حس ناامنی می‌کند
اگر كودک اسبا‌ب‌بازی‌هایش را با دیگران به اشتراک نمی‌گذارد و با این کار احساس ناراحتی می‌کند، این احساس ناشی از حس ناامنی و بی‌اعتمادی است که او نسبت به محیط، اعضای خانواده و دیگران دارد. کودک زمانی مفهوم سهیم شدن با دیگران را یاد می‌گیرد که احساس امنیت درونی کند.

بازی‌های مشارکتی ترتیب دهید
به کودک‌تان بازی‌های گروهی یاد دهید. مثلا با هم پازل درست کرده و برای گذاشتن تکه‌های آن نوبت تعیین کنید. علاوه بر بازی می‌توانید مفهوم مشارکت را در کارهای خانه نیز به او بیاموزید. مثلا حالا که 2 سال دارد می‌تواند در چیدن میز غذا یا سفره به شما کمک کند و وسایل را کم‌کم بیاورد.

سرزنش نکنید
اگر شما کودک‌تان را خودخواه خطاب کنید در واقع ناآگاهانه این ویژگی را در او تثبیت کرده‌اید به جای سرزنش یا نصیحت بهتر است از شیوه تقویت مثبت استفاده کنید. کافی است فرزندتان نکته اصلی را در ذهن داشته باشد. او هرچه بزرگ‌تر می‌شود درمی‌یابد که تقسیم داشته‌ها با دوستان بسیار لذت‌بخش‌تر از انحصاری کردن آنها نزد خویش است.

به او اطمینان دهید
اگر فرزندتان علاقه خاصي به اسباب‌بازی یا لباسش دارد، این اطمینان را به او بدهید که مجبور نیست آن را به دیگری بدهد. کودکان زمانی که بفهمند می‌توانند وسایل مورد علاقه‌شان را نگه دارند برای بخشش سایر وسایل‌شان راحت‌تر اقدام می‌کنند.

جایزه ندهید اما تشویق کنید
وقتی کودک با گرفتن جایزه حاضر شود اسباب‌بازی‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارد، نتیجه منفی و کاملا برعکس خواهد شد. کودک در این شرایط خود را فردی می‌بیند که به دادن اسباب‌بازی‌هایش علاقه‌ای ندارد و فقط با گرفتن رشوه حاضر به این کار است. این کار باعث می‌شود در آینده هم آنها خسیس بار بیایند اما تشویق کودک زمانی که وسیله‌ای را با کودک دیگر به اشتراک می‌گذارد در او حس مثبت ایجاد خواهد کرد.

تحریم کنید
اگر دیدید شیما یا کودک دیگری بر سر یک اسباب‌بازی خاص دعوا دارد، بهتر است برای مدتی آن اسباب‌بازی را بردارید و وقتی شیما توانست مفهوم با هم بازی کردن و سهیم شدن را درک کند، آن را بیاورید. یادگیری رفتارهای اجتماعی نیاز به الگو، تمرین و زمان دارد.

والدین باید صبور باشند
برچسب زدن به کودک 2 ساله‌ای که اسباب‌بازی‌هایش را به اشتراک نمی‌گذارد اصلا پسندیده نیست و والدین نباید با بروز رفتارهایی مانند آنچه در این مورد پیش آمده تعبیر به خودخواهی یا خساست در کودک کنند. باید توجه داشت پیش‌نیاز آنکه بتوان چیزی را با کسی به اشتراک گذاشت به تجربه‌های اولیه کودک وابسته است که می‌تواند مثبت یا منفی باشد. اینکه چیزی را به کسی داده و بعد بازگردانده است یا برعکس. اگر تجربه اولیه کودک این باشد که وسیله‌ای را دوست داشته و آن را به مادر داده و مادر هم هیچ‌وقت دیگر آن را بازنگردانده است در این حالت کودک دچار فقدان و از دست دادن آن می‌شود.

به ثبات شی نرسیده است
بچه‌ها برای اینکه چیزی را با کسی تقسیم کنند باید ثبات شی داشته باشند. بخشی از نگرانی کودک از به اشتراک گذاشتن وسیله مربوط به این مسئله است که او ثبات شی ندارد. در مورد برخی از کودکان این مسئله دیر اتفاق می‌افتد زیرا حس امنیت او پایین است و مادر باید در این مورد صبر داشته باشد.

مفهوم حس مالکیت را توضیح دهید
برای به اشتراک گذاشتن چیزی در ابتدا باید مفهوم احساس مالکیت در کودک شکل بگیرد. برای رسیدن به این مفهوم مادر تا 3سالگی فرصت دارد. باید با جملاتی که همدلی در آن است مانند «شیما می‌دونم که عروسکت رو دوست داری،‌ منم دوستش دارم اما مریم هم می‌تونه باهاش بازی کنه و بعد دوباره پسش می‌گیریم.» حس مالکیت را به او بدهید. بچه‌ها برخی اوقات دوست داشتن یک شی را با مالکیت شی اشتباه می‌گیرند و مثلا فکر می‌کنند وقتی چیزی را دوست دارند، مال آنهاست یا اینکه اگر کسی اسباب‌بازی آنها را دوست داشته باشد، پس می‌خواهد آن را مال خود کند. باید در این موارد جملاتی به او گفته شود که بفهمد دوست داشتن با مالکیت متفاوت است. مثلا«می‌دونم که دوستش داری اما این مال شما نیست.» یا «می‌دونم که این مال شماست ولی مریم هم می‌تونه باهاش بازی کنه»

وقتی مهدکودک کمک می‌کند
بزرگ‌ترها چه بخواهند و چه نخواهند نسبت به کودک حمایتگر هستند اما کودکان در مهدکودک با دنیای واقعی یکدیگر آشنا می‌شوند.  در آنجا آنها به چشم می‌بینند که کودکی اسباب‌بازی‌اش را به کودک دیگر می‌دهد و فاجعه‌ای پیش نمی‌آید.  اگر کودک میان همسالان خود قرار بگیرد زودتر به اشتراک گذاشتن و بخشیدن را می‌آموزد. توصیه دیگر این است که بازی‌های مشارکتی را با کودک افزایش دهید.

رفتار درمانی کنید
اگر کودک در یک مهمانی درگیر کشمکش با کودک دیگری بر سر یک اسباب‌بازی شد، می‌توانید آن وسیله را بردارید و بگویید «توپ الان نمی‌خواد با شما بازی کنه!»، «شما با هم دوست نیستین و این عروسک نمی‌خواد با شما بازی کنه» بعد از چند دقیقه که بچه‌ها ساکت شدند می‌توانید دوباره به آنها پیشنهاد بدهید که «شیما! مریم! عروسک رو بیارم تا هردوتون باهاش بازی کنین؟!» به این حالت رفتاردرمانی گفته می‌شود.

 

منبع:مجله سیب سبز


منبع : http://cheeziba.rozblog.com]]>
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
18 خرداد 1393 ساعت 15:46 | بازدید : 127 | نوشته ‌شده به دست admin | ( نظرات )

چغندر(۲ پیمانه) برای رنگ سرخابی، زردچوبه (۳ قاشق‌غذاخوری) برای رنگ زرد، برگ اسفناج (۲ پیمانه) برای رنگ سبز، کلم قرمز(۲ پیمانه) برای رنگ آبی، قهوه (۴ قاشق غذاخوری) برای رنگ شکلاتی ، پوست پیاز(با پیچیدن پوسته پیاز به دور تخم‌مرغ) برای رنگ نارنجی یا ارغوانی، چای (۱۲ عدد چای کیسه‌ای) برای رنگ قهوه‌ای روبه قرمز، استفاده کنید.

روش استفاده :

مواد فوق را به‌علاوه یک قاشق غذاخوری سرکه همرا با مقدار آب کافی در ظرفی ریخته، به مدت ۱۵ دقیقه آن‌ها را جوشانده سپس تخم‌مرغ‌ها را که در دمای اتاق قرار داشته، درون مخلوط فوق بریزید و ۱۵ دقیقه دیگر نیزآن ها را بجوشانید.


(در این مرحله مطمئن شوید آب تا ۲ سانتی‌متر روی تخم‌مرغ‌ها قرار گرفته باشد) ...

نقاشی روی تخم مرغها را هم می توانید با مداد شمعی، آب رنگ، گواش و مداد رنگی انجام دهید و هم دور تخم مرغها را قبل از جوشاندن پار چه های رنگی که رنگ می دهد پیچیده، با نخ دور تا دور آنها را محکم کنید و داخل ظرف آب جوش بجوشانید تا به شکلهای جالبی آنها رنگ آمیزی شوند.

نکته :
اگر مایل هستید از رنگ تیره‌تری استفاده کنید تخم‌مرغ‌ها را، مدت بیشتری در آب رنگی بجوشانید.
برای براق کردن سطح تخم‌مرغ‌ها، روی آن‌ها، روغن مایع بمالید.

 

آموزش تزیین تخم مرغ برای سفره هفت سین

تزیین تخم مرغ, تزیین تخم مرغ هفت سین
آموزش تزیین تخم مرغ برای سفره هفت سین

تزیین تخم مرغ, تزیین تخم مرغ هفت سین

 

منبع : asemoni.com


منبع : http://cheeziba.rozblog.com]]>
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
18 خرداد 1393 ساعت 15:46 | بازدید : 116 | نوشته ‌شده به دست admin | ( نظرات )
كرمانشاه‌ یكی‌ از شهرهای‌ باستانی‌ ایران‌ است‌ و گفته‌ می‌شود كه‌ آن‌ را طهمورث‌ دیوبند، پادشاه‌ افسانه‌ای ‌پیشدادیان‌ ساخته‌ است‌ و برخی‌ نیز بنای‌ آن‌ را به‌ بهرام‌ پادشاه‌ ساسانی‌ نسبت‌ می‌دهند.

طاق‌ بستان‌، كرمانشاه
طاق‌ بستان‌ یا «طاق‌ وستان‌» در سمت‌ راست‌ ورودی‌ شهر كرمانشاه‌، در شمال‌شرقی‌ این‌ شهر، مجموعه‌ای‌ از سنگ‌ نگاره‌ها و سنگ‌ نبشته‌های‌ دوره‌ ساسانی‌ است‌ كه‌ با فضای‌ مركبی‌ از كوه‌، چشمه‌ و آب‌ به‌ گردشگاهی‌ مصفا و چشم‌ اندازی‌ دل‌انگیز بدل‌ شده‌ است‌.

پس‌ از ورود به‌ مدخل‌ طاق‌ بستان‌، نخستین سنگ‌‌نگاره‌ به‌ اردشیر دوم‌ مربوط‌ است‌. اردشیر بین‌ اهورامزدا و میترا قرار گرفته‌، روی‌ خود را به‌ سوی‌ اهورامزدا برگردانده‌ و با دست‌ چپ‌ حلقه‌ مودت‌ را از وی‌ دریافت‌ می‌كند. زیر پای‌ شاه‌ و اهورامزدا دشمن‌ یا «اهریمن‌» بر زمین‌ افكنده‌ شده‌ است‌. بعد از این‌ نقش‌، طاق‌ كوچكی‌ قرار دارد كه‌ پیكره‌ شاپور دوم‌ و پسرش‌ شاپور سوم‌ بر آن‌ دیده‌ می‌شود. بالای‌ هر كدام‌ از این‌ سنگ‌ نگاره‌ها در سطوری‌ به ‌خط‌ پهلوی‌ ساسانی‌ صاحب‌ نقش‌ معرفی‌ شده‌ است‌.

در سومین‌ بخش‌ از این‌ مجموعه‌، مدخل‌ طاق‌ از بالا تاپایین‌ سنگ‌ نگاره‌ زیبایی‌ از نقش‌ فرشتگان‌ بالدار، درخت‌ زندگی‌، مجالس‌ شكار گراز در بیشه‌زار و شكار مرغان‌ و... به‌جامانده‌ است‌ كه‌ همراه‌ با نوازندگان‌، یك‌ مجلس‌ شادمانی‌ را حكایت‌ می‌كند. در پایین‌ این‌ نقش‌، سواری‌ براسب‌، زره‌ پوش‌ و مسلح‌ است‌ كه‌ برخی‌ آن‌ را «نقش‌ پیروز ساسانی‌» و برخی‌ دیگر نقش‌ خسرو پرویز می‌دانند.

  کرمانشاه,جاهای دیدنی کرمانشاه,مکانهای تاریخی کرمانشاه

 غار پراو
این‌ غار در كوه‌ پراو از سلسله‌ جبال‌ زاگرس‌ در شمال‌ شهرستان‌ كرمانشاه‌ واقع‌ شده‌ است‌. غار پُراو بزرگ‌ترین‌ غار آهكی‌ دنیاست‌ و ساختمان‌ آن‌ به‌ دوران‌ سوم‌ زمین‌شناسی‌ مربوط‌ است‌. در داخل‌ این‌ غار 26 حلقه‌ چاه‌ به‌ عمق‌های‌ مختلف‌ 5 تا 42 متر وجود دارد. دهانه‌ غار به‌ صورت‌ سوراخ‌ نسبتا كوچكی‌ است‌ كه‌ به فضاهای‌ كوچك‌ و بزرگ‌ و شعب‌ متعدد و سنگ‌های‌ عظیم‌ كه‌ در بین‌ هر كدام‌ از آن‌ها حفره‌ها و پرتگاه‌هایی‌ به‌وجود آمده‌، منتهی‌ می‌شود. در آذرماه‌ غار به‌ وسیله‌ «چكیده‌» و «چكنده‌»های‌ یخی‌ پوشیده‌ می‌شود و زیبایی ‌خاصی‌ به‌ آن‌ می‌بخشد. صعود به‌ این‌ غار به‌ تجهیزات‌ پیشرفته‌ غارنوردی‌ نیاز دارد و افراد عادی‌ نمی توانند داخل بروند.

 کرمانشاه,جاهای دیدنی کرمانشاه,مکانهای تاریخی کرمانشاه

 مسجد جامع‌ كرمانشاه‌
این‌ مسجد از آثار قابل‌ توجه‌ اواخر دوره‌ زندیه ‌است‌ كه‌ در سال‌ 1196 هجری قمری توسط‌ حاج‌ علی‌ خان‌ زنگنه‌ حاكم‌ كرمانشاه‌ به‌ جای‌ مسجد قدیمی‌تری‌ بناشده‌ است‌. آنچه از بنای‌ قدیمی‌ مسجد باقی‌ مانده‌، بخشی‌ از شبستان‌ ستون‌دار و هشتی‌ ورودی‌ است‌. شبستان‌كنونی‌ به‌ غیر از محراب‌ تزئینات‌ خاصی‌ ندارد. در گوشه‌ جنوب‌ غربی‌ بنا، پلكانی‌ برای‌ دسترسی‌ به‌ بالاخانه‌ای‌كه‌ گویا زمانی‌ قسمتی‌ از مدرسه‌ بود، ساخته‌ شده‌ است‌.

  کرمانشاه,جاهای دیدنی کرمانشاه,مکانهای تاریخی کرمانشاه

  تكیه‌ معاون‌ الملك‌
حسینیه‌ معاون‌ الملك‌ مشتمل‌ بر سه‌ بنای‌ عباسیه‌، حسینیه‌ و زینبیه‌ است كه‌ در مركز شهر كرمانشاه واقع‌ شده‌ است‌. تكیه‌ 2 حیاط‌ و یك‌ عمارت‌ در میان‌ دارد و دیوارهای‌ حسینیه‌ به‌ طور كلی‌ از كاشی‌های‌ گوناگون‌ با رنگ‌های‌ متنوع‌ و زیبا پوشیده‌ شده‌ است‌. صورت‌ رجال‌ و بزرگان‌ دوره‌ قاجار به‌ویژه‌ بزرگان‌ مذهبی‌ و عشایر كرمانشاه‌ را با قلمی‌ ظریف‌ و رنگ‌های‌ جذاب‌ بر كاشی‌ها نقش‌ كرده‌اند. موضوع‌ بعضی‌ از كاشی‌ كاری‌ها به‌ روایات‌، قصه‌ها و داستان‌های‌ تاریخی‌ و اساطیری‌ و اخبار دینی‌ و مذهبی‌ مانند: بارگاه‌ حضرت‌ سلیمان‌، وقایع‌ صحرای‌ كربلا و عاشورا و رستم‌ و سهراب‌ مربوط‌ است‌.

    کرمانشاه,جاهای دیدنی کرمانشاه,مکانهای تاریخی کرمانشاه

 غار آسنگران
غار آسنگران‌ در شمال‌ غربی‌ كوه‌های‌ پررو در تنگه‌ای‌ به‌ نام‌ «تنگ‌ كوه» در 22 كیلومتری‌ جاده‌ كرمانشاه - سنندج قرار گرفته‌ است‌. غار آسنگران‌ چهارچاه‌ به‌ عمق‌های‌ 4 ،8 ،16 و 36 متری‌ دارد كه‌ چاه‌های‌ سوم‌ و چهارم‌ آن‌ به‌ هم‌ راه‌ دارند. در پایان‌ غار، فضای‌ استخر مانندی‌ وجود دارد.

     کرمانشاه,جاهای دیدنی کرمانشاه,مکانهای تاریخی کرمانشاه

 مسجد دولتشاه‌، كرمانشاه
این‌ مسجد در میدان‌ جوانشیر شهر كرمانشاه واقع‌ شده‌ و از آثار دوره‌ قاجاری‌ است‌ كه‌توسط‌ محمد علی‌ میرزای‌ دولتشاه‌ (حاكم‌ كرمانشاه‌ در سال‌های‌ 1221 تا 1237 هجری قمری و سرحددار عراقین‌) بناشده‌ است‌. بنای‌ مسجد دولتشاه‌ در دوره‌ اخیر تعمیر شده‌ و سردر، صحن‌ و شبستان‌ زنانه‌ و مردانه‌ دارد. این ‌مسجد به‌ مسجد حاج‌ ابوتراب‌ معروف‌ است‌ و نام‌ آن‌ بر كتیبه‌ كاشی‌ سردر مسجد خوانده‌ می‌شود

مسجد عمادالدوله‌، كرمانشاه
این‌ مسجد در شهر كرمانشاه واقع‌ شده‌ و از آثار دوره‌ قاجاری‌ است‌. مسجد عمادالدوله‌ به‌ صورت‌ چهار ایوانی‌ بنا شده‌ و مشتمل‌ برسردر، صحن‌، ایوان‌، شبستان‌ ستون‌دار و حجره‌های‌ متعدد است‌.

بر كاشی‌ كاری‌ ایوان‌ مسجد، كتیبه‌ای‌ مشتمل‌ بر قصیده‌ای‌ در ذكر نام‌ پادشاه‌ - ناصرالدین‌شاه‌ - نام‌ بانی‌ و تاریخ‌ آن‌ 1285 هجری قمری نوشته‌ شده‌ است‌. روی‌ ایوان‌شرقی‌ صحن‌ مسجد، اتاقكی‌ چوبین‌ ساخته‌اند. ورودی‌ مسجد از طریق‌ این‌ ایوان‌ شرقی‌ است‌ كه‌ با در چوبی‌بزرگی‌ به‌ راسته‌ زرگرها مرتبط‌ می‌شود.

کرمانشاه,جاهای دیدنی کرمانشاه,مکانهای تاریخی کرمانشاه

 نقش‌ گودرز دوم‌ اشكانی‌، بیستون
در جهت‌ شرقی‌ نقش‌ برجسته‌ میتریدات‌ روی‌ همان‌ صخره‌، نقش‌ یكی‌ از جانشینان‌ او یعنی‌ گودرز دوم‌ (51 - 46 م‌) كنده‌ كاری‌ شده‌ است‌. در این‌ نقش‌ پیروزی‌ گودرز دوم‌ بر رقیبش‌ مهرداد نشان‌ داده‌ می‌شود. این‌ نقش‌ دو سوار مسلح‌ به‌ نیزه‌ را نشان‌ می‌دهد. در دست‌ فرشته‌ حلقه‌ گل‌ پیروزی‌ دیده‌ می‌شود. در پشت‌ سر گودرز نقش‌ یكی‌ از نزدیكانش‌ حكاكی‌ شده‌ است‌. كتیبه‌ای‌ به‌ خط‌ یونانی‌ قدیم‌، نام‌ این‌ دو پادشاه‌ را در برداشته‌ كه‌ امروزه‌ به‌ جز نام‌ گودرز، بقیه‌ كتیبه‌ محو شده‌است‌.

   کرمانشاه,جاهای دیدنی کرمانشاه,مکانهای تاریخی کرمانشاه

 كتیبه‌ بیستون‌ ، بیستون
متن‌ كتیبه‌ بیستون‌ در سال‌ 522 پیش‌ از میلاد به‌ دستور افسر جوان‌ انگلیسی‌ - هنری‌ راولینسون‌ - بر دل‌ كوه‌ حجاری‌شده‌ به‌ شرح‌ جنگ‌های‌ 2.5 ساله‌ داریوش‌ و مبارزات‌ او برای‌ رسیدن‌ به‌ سلطنت‌ را تشریح‌ می‌كند.

بر گرداگرد نقوش‌ بیستون‌، كتیبه‌ای‌ به‌ سه‌ خط‌ و زبان‌ پارسی‌ باستان‌، ایلامی‌ و آكدی‌ به‌ گویش‌ بابلی‌ نو كه‌ متداول‌ آن‌ زمان‌ بود، نگاشته‌ شده‌ است‌. ترجمه‌ ایلامی‌ كتیبه‌ در سمت‌ راست‌ نقوش‌ و نسخه‌ دوم‌ آن‌ در سمت‌چپ‌ به‌ موازات‌ كتیبه‌ پارسی‌ باستان‌ و متن‌ بابلی‌ آن‌ در بالای‌ نسخه‌ دوم‌ ایلامی‌ بر سینه‌ كوه‌ كنده‌ شده‌ است‌. كتیبه‌ها و ترجمه‌های‌ تكمیلی‌ اضافی‌ نیز در اطراف‌ دیواره‌ تراشیده‌ سمت‌ راست‌ دیده‌ می‌شود. متن‌ پارسی‌باستان‌ كتیبه‌ در 44 سطر به‌ خط‌ میخی‌ زیبایی‌ بر سطحی‌ صیقل‌ خورده‌، كنده‌ شده‌ است‌.

داریوش‌ هخامنشی‌ در تمام‌ كتیبه‌ها هر بند را با این‌ جمله‌ آغاز می‌كند: «داریوش‌ شاه‌ می‌گوید» تكرار و بیان ‌این‌ جمله‌ عظمت‌ و قدرتی‌ خاص‌ به‌ سبك‌ نگارش‌ كتیبه‌ داده‌ است‌. داریوش‌ در سراسر كتیبه‌، پیروزی‌ خود را خواست‌ اهورامزدا دانسته‌ و به‌ این‌ ترتیب‌ تا حدی‌ كتیبه‌ رنگ‌ دینی‌ به‌ خود گرفته‌ است‌.

        کرمانشاه,جاهای دیدنی کرمانشاه,مکانهای تاریخی کرمانشاه

 نقوش‌ داریوش‌، صخره بیستون
این‌ نقوش‌ بر صخره‌ بیستون‌ به‌ صورت‌ برجسته‌ كنده‌ شده‌ است‌. چهره‌ اصلی ‌این‌ مجموعه‌، داریوش‌ است‌ كه‌ تاجی‌ كنگره‌دار بر سر دارد و پای‌ چپ‌ خود را بر سینه‌ گئومات‌ گذارده‌ است‌. پشت‌ سر او دو نفر از نگهبانان‌ مخصوص‌ ایستاده‌اند. بر بالای‌ سر داریوش‌، نقش‌ فَروَهر در پرواز است‌. فروهر در دست‌ چپ‌ حلقه‌ای‌ را كه‌ نشان‌ پادشاهی‌ است‌ به‌ داریوش‌ هدیه‌ می‌كند.

در برابر داریوش‌ 90 تن‌ از شورشگران‌كشورهای‌ تابعه‌ دست‌ بسته‌ و طناب‌ برگردن‌، ایستاده‌اند. نقش‌ داریوش‌ در كوه‌ بیستون‌، چون‌ دیگر نقوش‌ عهدهخامنشی‌، نشانه‌ای‌ از نفوذ هنر بابلی‌ و آشوری‌ در تمدن‌ هخامنشی‌ است‌.

  کرمانشاه,جاهای دیدنی کرمانشاه,مکانهای تاریخی کرمانشاه

 فراتاش‌ (فرهاد تراش‌)، بیستون
در جهت‌ جنوب‌ حجاری‌ داریوش‌ بزرگ‌ در كوه‌ بیستون‌، دیواره‌ حجاری‌ شده‌ عظیمی‌ قرار دارد كه‌ در بین‌ مردم‌ به‌ «فراتاش‌» و «تخت‌ فرهاد» معروف‌ است‌ و گفته‌ می‌شود كه‌ در حدود هزارسال‌ بعد از داریوش‌، به‌ فرمان‌ خسرو دوم‌ ساسانی‌ در كوه‌ بیستون‌ تراشیده‌ شده‌ است‌. اهالی‌ منطقه‌ حجاری‌های ‌فوق‌ را كار فرهاد كوه‌‌كن‌ می‌دانند و معتقدند كه‌ فرهاد در عشق‌ شیرین‌ زن‌ خسرو پرویز، بدین‌ كار سنگین‌ تن‌ درداده‌ است‌.

داستان‌ شیرین‌ و فرهاد الهام‌ بخش‌ شاعران‌ زیادی‌ در این‌ مرز و بوم‌ شده‌ كه‌ از جمله‌ آن‌ می‌توان‌ به ‌مثنوی‌ عاشقانه‌ خسرو و شیرین‌ نظامی‌ گنجوی‌ اشاره‌ كرد. طول‌ دیواره‌ فراتاش‌ 180 متر است‌ و در هیچ‌ نقطه‌ای‌ از ایران‌ هیچ‌ كوهی‌ به‌ این‌ اندازه‌ تراشیده‌ نشده‌ است‌.

 کرمانشاه,جاهای دیدنی کرمانشاه,مکانهای تاریخی کرمانشاه

 مجسمه هركول‌ ، بیستون
در حاشیه‌ جاده‌ بیستون‌ به‌ كرمانشاه‌، نقش‌ برجسته‌ مرد نیرومندی‌ پهلو داده‌ بر پوست‌شیر نمایان‌ است‌. این‌ نقش‌ برجسته‌ شخصی‌ نیرومند و عریانی‌ را نشان‌ می‌دهد كه‌ موی‌ و ریش‌ مجعددارد و بر پهلوی‌ چپ‌ روی‌ نقش‌ شیری‌ در زیر سایه‌ درختی‌ لمیده‌ است‌. در سمت‌ چپ‌ آن‌ پیاله‌ای‌ دیده ‌می‌شود. این‌ نقش‌ دست‌ راستش‌ را روی‌ پای‌ راست‌ قرار داده‌ و پای‌ چپش‌ را تكیه‌گاه‌ پای‌ دیگر كرده‌ است‌. طول‌ مجسمه‌ 147 سانتی‌ متر است‌.

در پشت‌ سر مجسمه‌، كتیبه‌ و نقوشی‌ دیده‌ می‌شود كه‌ به‌ خط‌ یونانی‌ قدیم‌ نوشته‌ شده‌ است‌. نقوش‌ كنار كتیبه‌ عبارت‌ است‌ از نقش‌ یك‌ درخت‌ كه‌ بر شاخه‌ آن‌ كمانی‌زده‌ شده‌ و دو سر آن‌ نوك‌ اردكی‌ است‌. همچنین‌ تیردانی‌ پر از تیر بر شاخه‌ درخت‌ آویخته‌ شده‌ است‌. در دو طرف ‌سكویی‌ كه‌ مجسمه‌ بر روی‌ آن‌ قرار دارد، دیوارهای‌ سنگی‌ دیده‌ می‌شود. دیوارها از سنگ‌ نتراشیده‌ چیده‌ شده‌ و با اندود گچ‌، روی‌ آن‌ را پوشانده‌اند.

کرمانشاه,جاهای دیدنی کرمانشاه,مکانهای تاریخی کرمانشاه

 نقش‌ میتریدات‌ اشكانی‌، بیستون
در زیر كتیبه‌ هخامنشی‌ بیستون‌، كهن‌ترین‌ نقش‌ برجسته‌ پارتی‌ كه‌ تا امروز شناخته‌ شده‌، بر جای‌ مانده‌ است‌. این‌ نقش‌ در سال‌ 100 قبل‌ از میلاد كنده‌ كاری‌ شده‌ است‌ و به‌ نظر می‌رسد كه ‌شاه‌ اشكانی‌ با انتخاب‌ این‌ مكان‌ قصد داشته‌ خود را از اعقاب‌ هخامنشی‌ قلمداد كند. این‌ نقش‌ از نظر هنری‌ فاقدهر گونه‌ حركت‌ و از لحاظ‌ تكنیك‌ كودكانه‌ است‌. نام‌ كسانی‌ كه‌ در نقش‌ دیده‌ می‌شوند به‌ خط‌ یونانی‌ نوشته‌ شده‌است‌.

کرمانشاه,جاهای دیدنی کرمانشاه,مکانهای تاریخی کرمانشاه

  كاروانسرای‌ بیستون‌ (شیخ‌ علیخان‌)
این‌ كاروانسرا در بیستون‌ واقع‌ شده‌ و در زمره‌ كاروانسراهای‌ چهارایوانی‌ است‌ كه‌ توسط‌ شیخ‌ علیخان‌ زنگنه‌ (والی‌ كرمانشاه‌) ساخته‌ شده‌ است‌. شكل‌ ساختمان‌ آن‌ مستطیل‌ است‌. در اطراف‌ حیاط‌ مستطیل‌ شكل‌ آن‌ 47 اطاق‌ برای‌ مسافران‌ ساخته‌ شده‌ است‌. كاروانسرا چهار برج‌ دایره‌ای‌ شكل ‌در چهار گوشه‌ و 14 اطاق‌ در طرفین‌ ورودی‌ دارد. با توجه‌ به‌ نوع‌ مصالح‌ و آجر كاری‌ بنا قدمت‌ كاروانسرا به‌ دوره‌صفوی‌ می‌رسد، ولی‌ در پی‌ بنا از سنگ‌های‌ حجاری‌ شده‌ دوره‌ ساسانیان‌ استفاده‌ شده‌ است‌. در بیستون‌ بقایای ‌كاروانسرای‌ دیگری‌ با پلان‌ متفرقه‌ به‌جا مانده‌ كه‌ به‌ دوره‌ اواخر ساسانی‌ و اوایل‌ اسلام‌ مربوط‌ است‌.

کرمانشاه,جاهای دیدنی کرمانشاه,مکانهای تاریخی کرمانشاه

  پل‌ خسرو ، بیستون
بر سر راه‌ قدیمی بیستون‌ به‌ تخت‌ شیرین‌ و سرماج‌، پایه‌های‌ عظیم‌ پلی‌ معروف‌ به‌ پل‌خسرو به‌ جا مانده‌ است‌. بنای‌ پل‌ خسرو را به‌ خسرو شاهنشاه‌ ساسانی‌ نسبت‌ می‌دهند. پل‌ خسرو تنها پلی‌ است‌كه‌ عرب‌ها از آن‌ گذشته‌ و پس‌ از عبور از تخت‌ شیرین‌ و سرماج‌ به‌ نهاوند رفته‌ و یزدگرد سوم‌ آخرین‌ شهریارساسانی‌ را در آن‌ شهر مغلوب‌ كرده‌اند. پل‌ خسرو با گذشت‌ زمان‌، آسیب‌ فراوان‌ دیده‌ است‌، به‌ طوری‌ كه‌ درروزگار صفویه‌ این‌ پل‌ غیر قابل‌ استفاده‌ بوده‌ است‌.

 کرمانشاه,جاهای دیدنی کرمانشاه,مکانهای تاریخی کرمانشاه

  پرستشگاه‌ پارتی‌، بیستون
در شمال‌ حجاری‌ داریوش‌ در بیستون‌، آثار بنایی‌ از دوره‌ پارتی‌ باقی‌مانده‌ است‌. این‌بنا پرستشگاهی‌ است‌ كه‌ در زمان‌ اشكانیان‌ و همزمان‌ با آثار دیگر این‌ دوره‌ در بیستون‌ ساخته‌ شده‌ است‌. این ‌پرستشگاه‌ دوره‌ پارتی‌ كه‌ روبروی‌ تخته‌ سنگ‌ نقوش‌ اشكانی‌ قرار دارد، از دو صفه‌ تشكیل‌ شده‌ كه‌ بوسیله‌ 10 پله ‌بهم‌ مربوط‌ می‌شوند. این‌ پله‌ها به‌ طور نامنظم‌ تا نقش‌ ولگش‌ ادامه‌ دارد. در میان‌ صفه‌ بالایی‌، آتشدانی‌ از سنگ‌كنده‌كاری‌ شده‌ است‌. سفالینه‌هایی‌ از دوره‌ پارتی‌ در پیرامون‌ دامنه‌ كوه‌ بیستون‌ دیده‌ می‌شود.

منبع:bartarinha.ir


منبع : http://cheeziba.rozblog.com]]>
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
18 خرداد 1393 ساعت 15:46 | بازدید : 125 | نوشته ‌شده به دست admin | ( نظرات )
مختصری درباره ولادت حضرت زینب سلام الله علیها

تولد زينب(س) و گريه پيامبر بر مصايب آن
حضرت زينب كبرى (س) روز پنجم جمادى الاول سال 5 يا 6 هجرت در مدينه چشم به جهان گشود. خبر تولد نوزاد عزيز، به گوش رسول خدا (ص) رسيد. رسول خدا (ص) براى ديدار او به منزل دخترش ‍ حضرت فاطمه زهرا (س) آمد و به دختر خود فاطمه (س) فرمود:(دخترم ، فاطمه جان ، نوزادت را برايم بياور تا او را ببينم ).
فاطمه (س) نوزاد كوچكش را به سينه فشرد، بر گونه هاى دوست داشتنى او بوسه زد، و آن گاه به پدر بزرگوارش داد. پيامبر (ص) فرزند دلبند زهراى عزيزش را در آغوش كشيده صورت خود را به صورت او گذاشت و شروع به اشك ريختن كرد. فاطمه (ص) ناگهان متوجه اين صحنه شد و در حالى كه شديدا ناراحت بود از پدر پرسيد: پدرم ، چرا گريه مى كنى ؟!


رسول خدا (ص) فرمود: (گريه ام به اين علت است كه پس از مرگ من و تو، اين دختر دوست داشتنى من سرنوشت غمبارى خواهد داشت، در نظرم مجسم گشت كه او با چه مشكلاتى دردناكى رو به رو مى شود و چه مصيبتهاى بزرگى را به خاطر رضاى خداوند با آغوش باز استقبال مى كند).


در آن دقايقى كه آرام اشك مى ريخت و نواده عزيزش را مى بوسيد، گاهى نيز چهره از رخسار او برداشته به چهره معصومى كه بعدها رسالتى بزرگ را عهده دار مى گشت خيره خيره مى نگريست و در همين جا بود كه خطاب به دخترش فاطمه (س) فرمود: (اى پاره تن من و روشنى چشمانم ، فاطمه جان ، هر كسى كه بر حضرت زينب و مصايب او بگريد ثواب گريستن كسى را به او مى دهند كه بر دو برادر او حسن و حسين گريه كند).(1)


ولادت و پرورش زينب
درست ترين گفتار آن است كه سيدتنا حضرت زينب كبرى (س) در پنجم ماه جمادى الاولى سال پنجم هجرى به دنيا آمده ، و تربيت و پرورش ‍ آن دره يتيمه و مرواريد گرانبها و بى مانند در كنار پيغمبر اكرم (ص) بوده ، و در خانه رسالت راه رفته ، و غذاي خود را از وجود مطهر زهراي مرضيه(س) تناول نموده ، و از دست پسر عموى پيغمبر، اميرالمؤ منين (ع) غذا و خوراك خورده و نمو نموده ، نمو قدسى و پاكيزه ، و با سعادت و نيكبختى ، و پرورش يافته پرورش روحانى و الهى ، و به جامه هاى عظمت و بزرگى به چادر پاكدامنى و حشمت و بزرگوارى پوشيده شده ، و پنج تن اصحاب كساء به تربيت و پرورش و تعليم و آموختن و تهذيب و پاكيزه گردانيدن او قيام نموده و ايستادگى داشتند، و همين بس است كه مربى و مؤدب و معلم او ايشان باشند.(2)


گريه جبرئيل بر مصايب زينب (س)
روايت شده است كه پس از ولادت حضرت زينب (س)، حسين (ع) كه در آن هنگام كودك سه چهار ساله بود، به محضر رسول خدا (ص) آمد و عرض كرد: (خداوند به من خواهرى عطا كرده است). پيامبر(ص) با شنيدن اين سخن ، منقلب و اندوهگين شد و اشك از ديده فرو ريخت . حسين (ع) پرسيد: براى چه اندوهگين و گريان شدى ؟پيامبر(ص) فرمود: (اى نور چشمم ، راز آن به زودى برايت آشكار شود.)


تا اينكه روزى جبرئيل نزد رسول خدا (ص) آمد، در حالى كه گريه مى كرد، رسول خدا (ص) از علت گريه او پرسيد، جبرئيل عرض ‍ كرد: (اين دختر زينب  از آغاز زندگى تا پايان عمر همواره با بلا و رنج و اندوه دست به گريبان خواهد بود؛ گاهى به درد مصيبت فراق تو مبتلا شود، زمانى دستخوش ماتم مادرش و سپس ماتم مصيبت جانسوز برادرش امام حسن (ع) گردد و از اين مصايب دردناك تر و افزون تر اينكه به مصايب جانسوز كربلا گرفتار شود، به طورى كه قامتش خميده شود و موى سرش سفيد گردد.)


پيامبر (ص) گريان شد و صورت پر اشكش را بر صورت زينب (س) نهاد و گريه سختى كرد، زهرا (س) از علت آن پرسيد. پيامبر (ص) بخشى از بلاها و مصايبى را كه بر زينب (س) وارد مى شود، براى زهرا(س) بيان كرد.
حضرت زهرا (س) پرسيد: (اى پدر! پاداش كسى كه بر مصايب دخترم زينب (س) گريه كند كيست ؟ پيامبر اكرم (ص) فرمود: ((پاداش او همچون پاداش كسى است كه براى مصايب حسن و حسين (ع) گريه مى كند)(3)


بشارت تولد حضرت زينب و گريه على (ع)
هر پدرى را كه بشارت به ولادت فرزند دادند، شاد و حرم گرديد، جز على بن ابى طالب (ع) كه ولادت هر يك از اولاد او سبب حزن او گرديد.در روايت است كه چون حضرت زينب متولد شد، اميرالمؤ منين (ع) متوجه به حجره طاهره گرديد، در آن وقت حسين (ع) به استقبال پدر شتافت و عرض كرد: اى پدر بزرگوار! همانا خداى كردگار خواهرى به من عطا فرموده

اميرالمؤ منين (ع) از شنيدن اين سخن بى اختيار اشك از ديده هاى مبارك به رخسار همايونش جارى شد. چون حسين (ع) اين حال را از پدر بزرگوارش مشاهده نمود افسرده خاطر گشت. چه ، آمد پدر را بشارت دهد، بشارت مبدل به مصيبت و سبب حزن و اندوه پدر گرديد، دل مباركش ره درد آمد و اشك از ديده مباركش بر رخسارش جارى گشت و عرض كرد: (بابا فدايت شوم ، من شما را بشارت آوردم شما گريه مى كنيد، سبب چيست و اين گريه بر كيست ؟)


على (ع) حسينش را در برگرفت و نوازش نمود و فرمود: (نور ديده ! زود باشد كه سر اين گريه آشكار و اثرش نمودار شود.)كه اشاره به واقعه كربلا مى كند. همين بشارت را سلمان به پيغمبر داد و آن حضرت هم منقلب گرديد.چنان كه در بعض كتب است كه حضرت رسالت در مسجد تشريف داشت آن وقت سلمان شرفياب خدمت گرديد و آن سرور را به ولادت آن مظلومه بشارت داد و تهنيت گفت. آن حضرت بگريست و فرمود: (اى سلمان جبرييل از جانب خداوند جليل خبر آورد كه اين مولود گرامى مصيبتش غير معدود باشد تا به آلام كربلا مبتلا شود، الخ )(4)

 

ولادت حضرت زینب (س),تولد حضرت زینب (س),)

لقب زینب کبری براى مشخص شدن و تميز دادن او از ساير خواهرانش بود

 
نامگذارى زينب از طرف خداوند
هنگامى كه زينب (س) متولد شد، مادرش حضرت زهرا (س) او را نزد پدرش اميرالمؤ منين (ع) آورده و گفت: اين نوزاد را نامگذارى كنيد! حضرت فرمود: من از رسول خدا جلو نمى افتم. در اين ايام حضرت رسول اكرم (ص) در مسافرت بود. پس از مراجعت از سفر، اميرالمؤ منين على (ع) به آن حضرت عرض كرد: نامى را براى نوزاد انتخاب كنيد. رسول خدا (ص) فرمود: من بر پروردگارم سبقت نمى گيرم.


در اين هنگام جبرئيل (ع) فرود آمده و سلام خداوند را به پيامبر(ص) ابلاغ كرده و گفت :
نام اين نوزاد را (زينب ) بگذاريد! خداوند بزرگ اين نام را براى او بر برگزيده است.بعد مصايب و مشكلاتى را كه بر آن حضرت وارد خواهد شد، بازگو كرد. پيامبر اكرم (ص) گريست و فرمود: هر كس بر اين دختر بگريد، همانند كسى است كه بر برادرانش حسن و حسين گريسته باشد.(5)


فرزند فاطمه
حضرت زينب ، نخستين دخترى است كه از فاطمه (س) به دنيا آمده ، و او پس از امام حسن و امام حسين (ع) بزرگترين فرزندان فاطمه (س) بوده ، و نيز گفته اند:
دليل بر آن است كه راويان حديث و بيان كنندگان اخبار در ايام اضطهار - يعنى روزگار غلبه و چيرگى ظلم و ستم ستمگران بر مؤ منين - هر گاه مى خواستند از اميرالمؤ منين على (ع) روايتى نقل كنند مى گفتند:
اين روايت از ابى زينب است ، و اينكه اميرالمؤ منين (ع) را به اين كنيه مى ناميدند، براى آن است كه زينب كبرى (س) پس از امام حسن و امام حسين - عليهماالسلام - بزرگترين فرزندان آن حضرت بوده ، و اميرالمؤ منين (ع) نزد دشمنانش به اين كنيه معروف نبوده است .(6)


تغذيه زينب از زبان پيامبر
حضرت زينب (س) مانند دو برادرش حسن و حسين (ع) از زبان رسول الله (ص) تغذى مى كرد.همان طور كه در بسيارى از اخبار آمده است ، پيغمبر (ص) زبان خود را در دهان حسنين مى گذاشت ، آنان با مكيدن زبان پيغمبر تغذيه مى شدند و از همين طريق گوشت و پوست بدنشان مى روييد و رشد مى كرد، در مورد حضرت زينب (س) نيز همين عمل را انجام مى داد.
در جلد اول از كتاب خرايج راوندى (صفحه 94) معجزه يكصد و پنجاه و پنج (155) از حضرت صادق (ع) چنين روايت كرده است :
امام صادق (ع) فرمود: پيغمبر (ص) پيوسته نزد فرزندان شير خوار فاطمه مى آمد، از آب دهان خود آنان را تغذيه مى كرد و سپس به فاطمه (س) مى فرمود به آنان شير ندهيد)(7)


لقب هاى حضرت زينب (س)
الف ) زينب كبرى : اين لقب براى مشخص شدن و تمييز دادن او از ساير خواهرانش (كه از ديگر زنان اميرمؤ منان به دنيا آمده بودند) بود.
ب )الصديقة الصغرى : چون ( صديقة ) لقب مبارك مادرش ، زهراى مرضيه (س) است ، و از سويى شباهت هاى بى شمارى ميان مادر و دختر وجود داشت ، لذا حضرت زينب را ( صديقه صغرى ) ملقب كردند.


ج ) عقيله / عقيله بنى هاشم / عقيله الطالبين :
(( عقيله )) به معناى بانويى است كه در قومش از كرامت و ارجمندى ويژه اى بر خوردار باشد و در خانه اش عزت و محبت فوق العاده اى داشته باشد.


د) ديگر لقب ها:
از ديگر لقب هاى حضرت زينب ، موثقه عارفه ، عالمه غيرمعلمه ، عابده آل على ، فاضله و كامله است . (8)


كنيه حضرت زينب (س)
كنيه آن عليا حضرت (ام كلثوم ) است ، و اين كه ايشان را ( زينب كبرى ) مى گويند، براى آن است كه فرق باشد بين او و بين كسى از خواهرانش كه به آن نام و كنيه ناميده شده است.
چنان كه ملقبه به (صديقه صغرى) شده است ، براى فرق بين او و مادرش صديقه كبرى فاطمه زهراصلوات الله عليهما. (9)


پاورقي
1- خطابه زينب كبرى (س) پشتوانه انقالب امام حسين (ع) صفحات 55 - 57 اثر دانشمند محترم محمد مقيمى از انتشارات سعدى ، به نقل از طراز المذهب ، ص 32 و 22.
2- زينب كبرى ، ص 139.
3- الخصائص الزينبيه ، ص 155 ناسخ التواريخ زينب (س) ص 47
4- ناسخ التواريخ حضرت زينب كبرى (س)، ج 1، ص 45 و 46.
5- فاطمه زهرا (س) دل پيامبر، ص 854
6- زينب كبرى ، ص 137 و 138
7- پيام آور كربلا، ص 17
8- ره توشه راهيان نور، ص 258.
9- زينب كبرى ، ص 137.

منبع:aviny.com


منبع : http://cheeziba.rozblog.com]]>
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
18 خرداد 1393 ساعت 15:46 | بازدید : 123 | نوشته ‌شده به دست admin | ( نظرات )
کارگردان : احمد امینی

ژانر : اجتماعی

سال تولید : ۱۳۸۹

مدت زمان : ۸۲ دقیقه

حجم : ۴۸۰ – ۹۷۸ MB

فرمت : MP4

بازیگران : رضا صادقی ، محمد رضا فروتن ، پگاه آهنگرانی ، افشین هاشمی و…

خلاصه داستان فیلم بی خداحافظی :داستان ۳ جوان را روایت میکند که هر کدام برای رسیدن به هدفی از بندر عباس عازم تهران می شوند …


منبع : http://cheeziba.rozblog.com]]>
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
18 خرداد 1393 ساعت 15:46 | بازدید : 110 | نوشته ‌شده به دست admin | ( نظرات )
نام سریال : Arrow
ژانر : اکشن | ماجراجویی | جنایی
امتیاز : 8.2
محصول : امریکا
سال انتشار : 2012
وضعیت پخش : در حال پخش
زیان : English
کارگردان : -
بازیگران : Stephen Amell, Katie Cassidy, Willa Holland
کیفیت : 480P
حجم : 151 MB
زیر نویس : دارد
اطلاعات بیشتر : Imdb
خلاصه داستان : بعد از غرق شدن یه کشتی ، شخصی میلیونر بنام "الیور کویین" مفقود میشه و به مدت پنج سال همه فکر میکردن که اون مرده ، ولی تو یه جزیره دورافتاده پیداش میکنن . اون به شهر خودش یعنی استارلینگ پیش مادر و خواهر و بهترین دوستش برمیگرده ولی اونا متوجه تغییر رفتار "الیور" میشن . "الیور" با شخصیت جدیدی که پیدا کرده قصد داره با تمام بدی ها و خلاف ها توی شهرش مبارزه کنه ولی در عین حال شخصیت قدیم خودش رو هم حفظ کنه ...

منبع : http://cheeziba.rozblog.com]]>
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
18 خرداد 1393 ساعت 15:46 | بازدید : 93 | نوشته ‌شده به دست admin | ( نظرات )
ضـبـط می کـنـم تـمــام حــرفــــ هـایـــت را . . . !!!

نـه بـــرای روزهــای بـی تـــو بـــودن،

صـــدایــت آنـقــدر آرامـــم مـی کـنـد کــه

یــادم مـی رود بـایــد نـفــس بـکشــم . . . !!!
 
 

منبع : http://cheeziba.rozblog.com]]>
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
18 خرداد 1393 ساعت 15:46 | بازدید : 87 | نوشته ‌شده به دست admin | ( نظرات )
اين روزها که هنوز هواي سرد را سپري مي​کنيم، لباس‌هاي گرم‌تر و كلفت‌تر، قفسه‌هاي كمد لباس‌مان را از آن خود كرده است، بهتر است سراغ عطر و ادکلن‌هایی برویم كه رايحه‌اي ماندگار و قوی‌تری دارند تا باوجود پوشيدن لباس‌هاي ضخيم‌تر بتوانيم با پخش رايحه‌هاي دلنشين خاطرات زيباي روزهاي سرد را در ذهن دلنشین‌تر كنيم.

کلاسیک و مردانه
Amber & Lavender jo Malone for men

رايحه‌اي ظريف و بر گرفته از بوي شكوفه مركبات و دانه‌هاي قهوه كه بويي گرم و دلنشين را با تلفيقي از بوي عنبر و دارچين و پالپ ليمو و چوب صندل به مشام مي‌رساند؛ رايحه‌اي كلاسيك و مردانه که شاید در رده عطرهای جدید نباشد اما همچنان با قدمت چند ساله‌اش جزو بهترین‌هاست که پیشنهاد می‌شود با پوششي رسمي و سنگين استفاده شود.

معرفی عطرهای بهار 93,معرفی عطرهای سال


شیرین و ماندگار

Lolita Lempicka for women

رايحه اي به شيريني شيرين بيان! تلفيقي از بوي شيرين شيرين بيان و تلخ بادام را در كنار بوي ملايم وانيل و خاص پيچك امتحان كنيد. تلخي بادام براي بالا بردن و تقويت ذهن مناسب است و بوي دلنشين وانيل براي به آرامش رسيدن ذهن تاثير چشم‌گيري در اين رايحه ايجاد مي‌كند.

معرفی عطرهای بهار 93,معرفی عطرهای سال


به روز باشید
Loverdose Tattoo Diesel for women

دیزل برای خانم‌هایی که به پوشش و به‌روز بودن اهمیت می‌دهند، هدیه خوشبویی را در سال 2013 روانه ویترین عطرفروشی‌ها کرد تا با رایحه شیرین و ماندگارش موردپسند خانم‌های مشکل‌پسند قرار بگیرد. بوی دلنشین وانیل در کناررایحه گل رز و یاس، شکوفه پرتقال و نارنج رایحه این عطر را در رده عطرهای پرفروش 2013 قرار داده است.

شرقی و دلنشین
Manifesto Yves Saint Laurent for women

اگر می‌خواهید به همه شرقی بودن‌تان را نشان دهید، بدون شک سراغ رایحه مانیفستو بروید! رایحه ای با بوی چوب سدر و صندل در کنار شکوفه یاسمن و زنبق، مویز و وانیل. این ادکلن در سه سایز 30، 50 و 90 میل تولید شده است. رایحه این عطر برای یک مهمانی رسمی پیشنهاد می‌شود.

بوی خوش زنجبیل
Dolce gabbana-the one

افراد خوش سليقه بدون شك رايحه‌اش را مي‌پسندند. رايحه‌اي مركب از گشنيز، گريپ فروت، دانه هل، دانه قهوه، شكوفه پرتقال، زنجبيل، ريحان، سرو و تنباكو كه بوي تلخ و گرمي دارد؛ گرمايي كه از آن زنجبيل و دانه‌هاي قهوه‌اي است كه در تركيبات اين معجون خوش بو به كار رفته است.بوي عطر وانيل مي‌تواند باعث ايجاد آرامش دروني‌تان شود.

معرفی عطرهای بهار 93,معرفی عطرهای سال


برای سخت‌پسندها
Far Away Exotic Avon for women

رایحه این عطر بدون‌شک برای سخت‌پسندهاست؛ عطری با رایحه‌ای شیرین و سنگین که کمی تا قسمتی هم ماندگار است. ترکیب رایحه انبه، چای، نارنگی، زعفران، نارگیل، شکوفه یاسمن، نعناع هندی، عنبر و چوب صندل می‌شود عطری که باب میل خانم‌هایی است که روحیه‌ای سخت‌گیر اما شاد دارند. شیرینی نارگیل در کنار بوی چوب از درون ریلکس‌تان می‌کند و سختگیرترین سلیقه‌ها را نرم!

متفاوت شوید
Gentlemen Only Givenchy for men

ترکیب شیرین و تند از نارنگی سبز، فلفل صورتی، سدر و نعناع هندی که در سال 2013 در دو سایز 50 و 75 میل روانه ویترین عطرفروشی‌ها شده است. بوی متفاوت و کلاسیک این رایحه بیشتر برای مناسبت‌های نیمه رسمی به آقایان خوش‌پوش پیشنهاد می‌شود. 

 

منبع : مجله زندگی ایده آل

bartarinha.ir


منبع : http://cheeziba.rozblog.com]]>
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
18 خرداد 1393 ساعت 15:46 | بازدید : 79 | نوشته ‌شده به دست admin | ( نظرات )
ضررهای کم خوابی
کم خوابی و یا بی خوابی اصلاً خوب نیست. در حقیقت عوارض آن بسیار زیاد است. شاید برایتان عجیب باشد، ولی کم خوابی و بی خوابی به هر دلیلی که باشد، به طرز فوق العاده ای به سلامتی، فعالیت، ایمنی شما آسیب می رساند. برای کم خوابی عوامل بسیاری وجود دارد.

 

ضررهای کم خوابی برای بدن
استرس های زندگی روزمره می تواند توانایی خوب خوابیدن را تحت الشعاع قرار دهد یا شاید به علت کار و فعالیت زیاد ساعات خواب خود را کاهش دهیم یا ممکن است دچار مشکلات جسمی و روانی باشیم که خواب را مختل کرده و از این که دچار کمبود خواب هستیم نیز کاملاً آگاه نباشیم.

 

با این حال درک این مسأله بسیار مهم است که کم خوابی ویا بی خوابی غالباً به دلایل اختلالات ناشناخته خواب بروز می کند. بعد از یک خواب معمولی در شب، ممکن است در طول روز احساس خواب آلودگی نمائید یا این که احساس کنید به هیچ وجه سر حال نبوده و نمی توانید فعالیت کنید، اما کاملاً از این که دچار اختلال خواب هستید یا از کم خوابی رنج می برید، آگاه نباشید.

 

ضرر های کم خوابی و بروز چاقی در افراد
خواب یک نیاز غیر قابل چشم پوشی است و ارتباط آن با چاقی و عدم تناسب اندام رابطه معنی داری است.اغلب گفته می‌شود که ۷ الی ۸ ساعت خواب شبانه برای بدن لازم است اما این مدت زمان، بنا به نیاز بدنی هر فرد می‌تواند متفاوت باشد. اخیراً محققان به این نتیجه رسیده‌اند که کم خوابی یا بی خوابی باعث پُرخوری می‌شود.

 

در واقع بی خوابیدن با افزایش کالری‌های مصرفی در طول روز ارتباط دارد و افرادی که ساعات کمتری می‌خوابند در مقایسه با افرادی که خواب کافی دارند میل بیشتری به خوردن غذا دارند و خطر ابتلا به چاقی در آنان بیشتر دیده می شود. لذا دانشمندان درصدد بررسی ارتباط میان مدت زمان کوتاه خواب و بروز چافی در افراد هستند.

در همین راستا مطالعه ای برگرفته از ژورنال AJCN برروی مردان و زنان با وزن طبیعی به منظور بررسی ارتباط میان تعادل انرژی با طول دوره خواب کوتاه مدت و خواب نرمال صورت گرفت.در این مطالعه ۱۵ مرد و ۱۵ زن با سن ۴۹ –۳۰ سال و BMI: 26- 22 که بطور منظم ۹- ۷ ساعت خواب در طول شبانه روز داشتند انتخاب شدند.

 

شواهد علمی اخیرحاکی از آنندکه کم خوابی باعث افزایش مصرف انرژی و چربی می گردد و همین امر ارتباط میان خواب و چاقی را اثبات می نماید بر اساس این یافته ها افزایش دریافت های غذایی در کنار مصرف انرژی بالا در افرادی که تحت شرایط خواب کوتاه مدت هستند آنها را مستعد ابتلا به چاقی می نماید.

 

کم خوابی,بی خوابی,چاقی

کم خوابی یا بی خوابی باعث افزایش مصرف انرژی و چربی می گردد

 

ضررهای کم خوابی و ارتباط آن با سرطان
پزشکان در یک مطالعه جدید تاکید کردند که کم خوابی و محرومیت از خواب کافی شبانه، خطر رشد سلول‌های سرطانی را افزایش می‌دهد.
این پزشکان می‌گویند: اختلال و آشفتگی در خواب تنها در مدت چهار هفته می‌تواند تاثیر سوء از این حیث داشته باشد که دلیل اصلی آن، آسیب دیدن سیستم ایمنی بدن و تحلیل رفتن توانایی این سیستم در کنترل یا ریشه‌کن کردن سلول‌های سرطانی اولیه است.

 

در این بررسی آزمایشگاهی که روی دو گروه موش و کیفیت خواب آنها انجام گرفت، مشخص شد که تومورهای موجود در بدن موش‌ها با الگوی خواب نامنظم، دو برابر بزرگتر از تومورهای موش‌هایی است که خواب کافی و طبیعی داشته‌اند.

الگوی خواب ناپیوسته بر چگونگی مقابله سیستم ایمنی بدن با سرطان تاثیر گذاشته و موجب می‌شود بیماری تهاجمی‌تر شود.

 

ضررهای کم خوابی و ارتباط آن با مرگ زودرس
پژوهشگران می‌گویند افرادی که کمتر از ۶ ساعت در شب می‌خوابند در معرض خطر بیشتر مرگ زودرس هستند.

 

به گفته این پژوهشگران افرادی که کمتر از این مقدار می‌خوابند، ۱۲ درصد با احتمال بیشتری به طور زودرس می‌میرند، در عین حال این پژوهشگران رابطه‌ای میان خوابیدن بیش از ۹ ساعت در شبانه روز و مرگ زودرس پیدا کردند.

 

سرپرست این پژوهش در دانشگاه وارویک در انگلیس گفت: “اگر کم بخوابید، در معرض ابتلا به دیابت، چاقی، فشار خون بالا و کلسترول بالا قرار می‌گیرید.”
منبع:farafarda.ir


منبع : http://cheeziba.rozblog.com]]>
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

تعداد صفحات : 7