متن دلخواه شما
18 خرداد 1393 ساعت 15:46 | بازدید : 74 | نوشته ‌شده به دست admin | ( نظرات )
اخبار  علمی - افراد بی خواب مغزهای فعال تری دارند

نتایج یک مطالعه نشان می دهد که بی خوابی وضعیتی نیست که تنها در شب رخ دهد بلکه یک وضعیت 24 ساعته است و افرادی که دارای مغز فعال تری هستند به بی خوابی بیشتر دچار می شوند.

به گزارش ایرنا از یونایتدپرس، محققان دانشگاه جان هاپکینز در این مطالعه انعطاف پذیری مغز 18 فرد بی خواب را با 10 فردی که مشکلی در ارتباط با خواب نداشتند ،مقایسه کردند.

در این مطالعه محققان با استفاده از شبیه سازی مغناطیسی ترانس-کارنیال (TMS)، پالس های مغناطیسی را به منطقه ای از مغز که حرکت انگشت شست را کنترل می کند، ارسال کردند.

سپس محققان از مغز حرکاتی را به انگشت شست هدایت کردند و پس از ارزیابی حرکت انگشت شست توانستند انعطاف پذیری مغز افراد را بررسی کنند.

شبیه سازی TMS نشان داد که مغز افراد بی خواب انعطاف پذیری بیشتری دارد که نشان دهنده فعالیت بیشتر مغز آنها است.

نتایج مطالعاتی که پیش از این انجام شده است نشان می دهد که مغز افراد بی خواب نسبت به افرادی که به طور عادی به خواب می روند متفاوت عمل می کند به طوری که آنها را مستعد داشتن خواب منقطع می کند.
 اخبار علمی - ایرنا


منبع : http://cheeziba.rozblog.com]]>
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
18 خرداد 1393 ساعت 15:46 | بازدید : 67 | نوشته ‌شده به دست admin | ( نظرات )
از ناملایمات زندگی آدمی، پدیده ی فقر و نیاز مالی است که روح بشر را آزار می‌دهد و گاه به خاطر عدم مهارت انسان‌ها در مقابله ی با فقر، آن‌ها را از مسیر فطریشان که رسیدن به سعادت و رستگاری است باز می‌دارد و به سوی خطرات مهلکی سوق می‌دهد.

قرآن کتاب هدایت انسان‌ها و نجات‌بخش آنان، راهکارهایی را برای غلبه بر فقر به آدمیان نشان داده است که ذیل به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌گردد.

مهارت شناختی غلبه بر فقر مالی
شناخت، منشأ رفتار، احساسات و عقاید انسان است. بدون شناخت دقیق از ماهیت فقر و فلسفه ی آن، بشر توان مقابله با آن را نخواهد داشت. از این جهت قرآن در گام اول، بشر را به حقیقت اموال دنیوی و ویژگی‌های آن آگاه می‌کند:

1 ـ احتیاج و فقر، ذاتیِ بشر
انسان موجودی است که هم در پیدایش و اصل وجودی خویش نیازمند بوده است و هم در ادامهء هستی، نیازمند به رزاق و افاضهء فیض حیات می‌باشد. خداوند در قرآن به این واقعیت تصریح کرده است:

ـ «یا أَیُّهَا النَّاسُ اعْبُدُوا رَبَّكُمُ الَّذی خَلَقَكُمْ وَ الَّذینَ مِنْ قَبْلِكُمْ ...»؛ «اى مردم، پروردگارتان را كه شما، و كسانى را كه پیش از شما بوده‏اند آفریده است ...». (بقره/21)

ـ «كَیْفَ تَكْفُرُونَ بِاللَّهِ وَ كُنْتُمْ أَمْواتاً فَأَحْیاكُمْ ...»؛ «چگونه خدا را منكرید؟ با آنكه مردگانى بودید و شما را زنده كرد باز شما را مى‏میراند [و] باز زنده مى‏كند ...». (بقره/28)

ـ «إِنَّ اللَّهَ هُوَ الرَّزَّاقُ ذُو الْقُوَّةِ الْمَتینُ»؛ «خداست كه خود روزى‏بخشِ نیرومندِ استوار است». (ذاریات/58)

وقتی آدمی به حقیقت فقر ذاتی خویش پی ببرد و بدان باور داشته باشد، هم در هنگام احتیاج و گرفتاری مالی سر تسلیم در برابر آن فرو نمی‌آورد، بلکه فقر غلبه پیدا می‌کند، و هم در صورت دارایی اموال باز خود را در برابر خدا فقیر دانسته و اموال را از آنِ مالک حقیقی آن می‌داند.

2 ـ اموال؛ وسیله ی آزمایش
عامل مهمی که در سلامت و عدم سلامت زندگی افراد نقش قابل توجهی دارد، نوع نگاه به پدیده‌های زندگی است. اگر نوع نگاه انسان به اموال و متاع دنیوی، وسیله ی آزمایش و عذاب برخی از انسان‌ها باشد، نه تنها احتیاج و نیاز او را آزار نداده، بلکه سعی و تلاش نموده و میدان آزمایش که سنت الهی است سربلند و سرافراز بیرون آید. در پرتو عقیده به آزمایشی بودن اموال، انسان فقر را تحمل می‌نماید و از خطرات آن مصون می‌ماند:

«وَ اعْلَمُوا أَنَّما أَمْوالُكُمْ وَ أَوْلادُكُمْ فِتْنَةٌ وَ أَنَّ اللَّهَ عِنْدَهُ أَجْرٌ عَظیمٌ»؛ «و بدانید كه اموال و فرزندان شما [وسیله‏] آزمایش [شما] هستند، و خداست كه نزد او پاداشى بزرگ است». (انفال/28)

3 ـ بهره‌های دنیا اندک و رزق نیکو نزد خدا
هر انسان عاقلی که قرآن را پذیرفته و دستورات آن را سعادت‌بخش دو سرای خویش می‌داند و جهان پس از مرگ را باور دارد، هیچ وقت راضی نمی‌شود بهره ی اندک دنیوی را بر بهره‌های ابدی اخروی ترجیح دهد.
در مقابل، انسان‌های کافر بهره‌های دنیوی را بر بهره‌های اخروی ترجیح می‌دهند:
«اللَّهِ الَّذی لَهُ ما فِی السَّماواتِ وَ ما فِی الْأَرْضِ وَ وَیْلٌ لِلْكافِرینَ مِنْ عَذابٍ شَدیدٍ*الَّذینَ یَسْتَحِبُّونَ الْحَیاةَ الدُّنْیا عَلَى الْآخِرَةِ وَ یَصُدُّونَ عَنْ سَبیلِ اللَّهِ وَ یَبْغُونَها عِوَجاً أُولئِكَ فی‏ ضَلالٍ بَعید»؛ «خدایى كه آنچه در آسمان ها و آنچه در زمین است از آن اوست، و واى بر كافران از عذابى سخت.*همانان كه زندگى دنیا را بر آخرت ترجیح مى‏دهند و مانع راه خدا مى‏شوند و آن را كج مى‏شمارند. آنانند كه در گمراهى دور و درازى هستند». (ابراهیم/2 و 3)

خداوند در آیات متعددی به ناچیز بودن زندگی دنیا و ماندگاری زندگی اخروی تصریح نموده تا بشر با این نوع مهارت شناختی، غلبه بر فقر نماید :

ـ «قُلْ مَتاعُ الدُّنْیا قَلیلٌ وَ الْآخِرَةُ خَیْرٌ لِمَنِ اتَّقى‏ وَ لا تُظْلَمُونَ فَتیلاً»؛ «بگو: برخوردارى[از این‏] دنیا اندك، و براى كسى كه تقوا پیشه كرده، آخرت بهتر است، و [در آنجا] به قدر نخِ هسته خرمایى بر شما ستم نخواهد رفت».(نساء/77)

ـ «وَ لا تَمُدَّنَّ عَیْنَیْكَ إِلى‏ ما مَتَّعْنا بِهِ أَزْواجاً مِنْهُمْ زَهْرَةَ الْحَیاةِ الدُّنْیا لِنَفْتِنَهُمْ فیهِ وَ رِزْقُ رَبِّكَ خَیْرٌ وَ أَبْقى‏»؛ «و زنهار به سوى آنچه اصنافى از ایشان را از آن برخوردار كردیم [و فقط] زیور زندگى دنیاست تا ایشان را در آن بیازماییم، دیدگان خود مدوز، و [بدان كه‏] روزىِ پروردگار تو بهتر و پایدارتر است». (طه/131)

امیدواری به رزق پایدار و بهتر، در قبال بهرهء اندک و فانی دنیوی توان غلبه بر پدیدهء فقر مالی را در آدمی تقویت می‌نماید و او را از هر گونه غم و اندوه و خیره شدن به اموالی که در دست دیگران است رها می‌سازد.

4 ـ رزاقیت خدا
یکی دیگر از مهارت‌های شناختی ارائه شده در قرآن کریم برای غلبه نمودن بر فقر مالی، باور داشتن به رزاقیت خداوند متعال است. به این معنا که روزی‌دهنده ی همه ی موجودات خداوند است:

«وَ ما مِنْ دَابَّةٍ فِی الْأَرْضِ إِلاَّ عَلَى اللَّهِ رِزْقُها وَ یَعْلَمُ مُسْتَقَرَّها وَ مُسْتَوْدَعَها كُلٌّ فی‏ كِتابٍ مُبینٍ»؛ «و هیچ جنبنده‏اى در زمین نیست مگر [اینكه‏] روزیش بر عهده خداست، و [او] قرارگاه و محلّ مُردنش را مى‏داند. همه [اینها] در كتابى روشن [ثبت‏] است». (هود/6)

«وَ كَأَیِّنْ مِنْ دَابَّةٍ لا تَحْمِلُ رِزْقَهَا اللَّهُ یَرْزُقُها وَ إِیَّاكُمْ وَ هُوَ السَّمیعُ الْعَلیم‏»؛ «و چه بسیار جاندارانى كه نمى‏توانند متحمّل روزى خود شوند. خداست كه آنها و شما را روزى مى‏دهد، و اوست شنواى دانا». (عنکبوت/60)

5 ـ امید به گشایش
کتاب زندگی آدمی را به پایان‌پذیری سختی‌ها رهنمون ساخته تا آدمی در پرتو امید به گشایش، تحمل ناخوشایندی‌های زندگی را در خود فراهم آورد:

«سَیَجْعَلُ اللَّهُ بَعْدَ عُسْرٍ یُسْراً»؛ «خدا به زودى پس از دشوارى آسانى فراهم میكند». (طلاق/7)
توجه به موقتی بودن سختی‌ها و گشایش آینده، توان انسان را افزایش می‌دهد و از شدت فشار روانی می‌کاهد و آن را تحمل‌پذیر می‌سازد.
 
نتیجه
زندگی دنیا آمیخته با سختی‌ها و مشکلات فراوانی که فقر یکی از مهم‌ترین مصادیق آن می‌باشد. خداوند والا مقام در کتاب هدایت، به انسان‌ها مهارت‌هایی آموخته است تا با استفاده از آن‌ها و به دست آوردن شناخت نسبت به واقعیت‌ها بر این مشکل همیشگی جهانیان فایق آیند.

منبع: مقاله ی «مهارت‌های غلبه بر فقر»، عبدالعلی پاکزاد
تبیان

چه زیبا

بیتوته


منبع : http://cheeziba.rozblog.com]]>
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
18 خرداد 1393 ساعت 15:46 | بازدید : 79 | نوشته ‌شده به دست admin | ( نظرات )

مواد لازم :

 سینه مرغ  ۱ عدد
 پیاز درشت  ۱ عدد
 جعفری خرد شده ۴ الی ۵ قاشق
 تخم مرغ ۱ عدد
 برگه زردآلو  ۱ پیمانه
گردوی خرد شده و کشمش سرخ شده نصف پیمانه
پیاز داغ ۳ الی ۴ قاشق غذا خوری
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
نمک و زردچوبه و فلفل به میزان لازم


طرز تهیه :
سینه مرغ چرخ شده را با پیاز رنده شده و جعفری خرد شده خوب مخلوط کنید و بعد تخم مرغ و نمک و زردچوبه و فلفل را اضافه کنید و خوب ورز دهید.

درظرفی ۳ لیوان آب بریزید و روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید. از مایه گلوله هایی برداشته و درون آن کشمش و گردو و پیازداغ بگذارید و درون آب جوش انداخته و بعد از پخته شدن کوفته ها رب و روغن زیتون و کمی نمک و زردچوبه اضافه کنید در آخر برگه و پیاز داغ اضافه نمایید.

 

پخت کوفته مرغ, طرز پخت کوفته مرغ

 

منبع : ashpazierangin.net


منبع : http://cheeziba.rozblog.com]]>
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
18 خرداد 1393 ساعت 15:46 | بازدید : 36 | نوشته ‌شده به دست admin | ( نظرات )
قسم دو نوع است:

الف: قسم براى انجام یا ترک کارى در آینده.

ب: قسم براى اثبات یا نفى چیزى. نوع اول: اگر قسم بخورد که کارى را انجام دهد یا ترک کند مثلا قسم بخورد که روزه بگیرد، یا سیگار نکشد، چنان چه عمداً مخالفت کند، باید کفّاره بدهد؛ یعنى یک بنده آزاد کند، یا ده فقیر را سیر کند، یا آنان را بپوشاند، و اگر اینها را نتواند باید سه روز پى در پى، روزه بگیرد. نوع دوم: کسى که براى اثبات یا نفى چیزى قسم مى‏خورد، اگر حرف او راست باشد قسم خوردن او مکروه است و اگر دروغ باشد حرام و از گناهان بزرگ است ولى کفاره قسم را ندارد. ولى اگر براى این که خودش یا مسلمان دیگرى را از شر ظالمى نجات دهد، قسم دروغ بخورد اشکال ندارد بلکه گاهى واجب مى‏شود.

سوال: اگر کسی قسم ناحق بخورد عواقب آن چه خواهد بود؟

منظور از عواقب قسم ناحق ممکن است دو معنا باشد:

1- عاقبت به معنای حکم شرعی و فقهی.

2- عاقبت به معنای اثر وضعی و این اثر وضعی ممکن است آثار دنیوی یا اخروی باشد و ظاهرا منظور سۆال کننده همین معنا است.

1- حکم شرعی

قسم دو نوع است:
الف: قسم براى انجام یا ترک کارى در آینده.
ب: قسم براى اثبات یا نفى چیزى.

نوع اول: اگر قسم بخورد که کارى را انجام دهد یا ترک کند مثلا قسم بخورد که روزه بگیرد، یا سیگار نکشد، چنان چه عمداً مخالفت کند، باید کفّاره بدهد؛ یعنى یک بنده آزاد کند، یا ده فقیر را سیر کند، یا آنان را بپوشاند، و اگر اینها را نتواند باید سه روز پى در پى، روزه بگیرد.

نوع دوم: کسى که براى اثبات یا نفى چیزى قسم مى‏خورد، اگر حرف او راست باشد قسم خوردن او مکروه است و اگر دروغ باشد حرام و از گناهان بزرگ است ولى کفاره قسم را ندارد. ولى اگر براى این که خودش یا مسلمان دیگرى را از شر ظالمى نجات دهد، قسم دروغ بخورد اشکال ندارد بلکه گاهى واجب مى‏شود امّا اگر بتواند توریه کند؛ یعنى: موقع قسم خوردن طورى نیّت کند که دروغ نشود بنا بر احتیاط واجب باید توریه نماید؛ مثلا اگر ظالمى بخواهد کسى را اذیت کند و از انسان بپرسد که او را ندیده‏اى؟ و انسان یک ساعت قبل او را دیده باشد، می تواند بگوید او را ندیده‏ام به این قصد که از پنج دقیقه پیش ندیده‏ام[1].
 
2- آثار و عواقب قسم دروغ
در نکوهش قسم ناحق و دروغ و آثار و پیامدهای آن احادیث فراوانی داریم که به نمونه هایی از آن اشاره می کنیم:

1. از امام محمد باقر (علیه السلام) نقل شده که فرمودند: در کتاب علی (علیه السلام) آمده: قسم دروغ و قطع رحم موجب این می شود که خانه ها از اهلش خالی شوند (کنایه از ویرانی خانه ها یا فقر و تنگدستی صاحبان آنها است؛ یعنی خانه ها خالی از رزق و برکت می شوند) و موجب سنگینی رحم می شود؛ یعنی انقطاع نسل.[2]

2. از امام جعفر صادق (علیه السلام) روایت شده: هر کس سوگند یاد کند در حالی که می داند دروغ است با خدا مبارزه کرده است.[3]

3. در حدیثی قدسی نیز از قول خداوند متعال چنین نقل شده است: کسی که مرا در معرض سوگندهای دروغ قرار می دهد به رحمت من نمی رسد.[4]

4. از امام جعفر صادق (علیه السلام) روایت شده که او از پدران بزرگوارش و آنان از پیامبر (صلی الله علیه و آله) روایت کرده اند که در حدیث مناهی یکی از عواقب قسم دروغ را غضبناک بودن خداوند متعال هنگام ملاقات با بنده برشمرده است مگر این که توبه کند.[5]
 
سوال: کسی که مجبور شد دست روی قرآن بگذارد و قسم دروغ بخورد، حکمش چیست؟ و چگونه باید جبران کند؟

همانطور که در پاسخ سوال قبل توضیح دادیم قسم خوردن دو نوع است و قسم دروغ خوردن در صورت دوم  که در پاسخ سوال قبل ذکر کردیم، گاهی در دادگاه نزد حاکم است، گاهی در خارج از دادگاه در مکالمات و تعاملات روزمره خود با دیگران است. اگر کسی در تعاملات روزمره خود با دیگران قسم دروغ بخورد فقط مرتکب حرام شده و گنه‌کار می‌باشد حکم و عذابش بیان شده است. اما اگر در این فرض، در دادگاه نزد حاکم قسم دروغ بخورد علاوه بر حرمت و عذاب اخروی که بیان شده دارای اثرات و تبعات حقوقی و قانونی خاص می‌باشد که اینک با استناد به مواد قانونی مرتبط، تبعات حقوقی آن‌را بیان می‌کنیم.
 
تبعات قسم دروغ از دیدگاه حقوقی
مطابق ماده 649 قانون تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده، هر کس در دعوای حقوقی یا جزایی که قسم متوجه او شده باشد، سوگند دروغ یاد نماید به شش ماه تا دو سال حبس‌ محکوم خواهد شد.

همچنین وفق مفاد ماده 650 همان قانون، هر کس در دادگاه نزد مقامات رسمی شهادت دروغ بدهد (چون شاهد، قبل از ادای شهادت باید قسم بخورد جز حقیقت چیزی نگوید، از این رو وقتی شهادتش دروغ باشد طبیعتاً قسم او نیز دروغ خواهد بود.) به سه ماه و یک روز تا دو سال حبس و یا به یک میلیون و پانصد هزار تا دوازده میلیون ریال جزای نقدی محکوم خواهد شد.

علاوه بر مجازات‌های ذکر شده برای کسی که قسم دروغ خورده، اگر قسم دروغ یا شهادت دروغ او سبب اثبات اتهام و ایجاد آسیب بدنی، جانی یا خسارت مالی به سبب اجرای حکم برای شخصی شود ولی پس از اجرای حکم، دلیل اثبات کننده جرم باطل گردد، مانند آن‌که در دادگاه مشخص شود که مجرم، شخص دیگری بوده یا این‌که جرم رخ نداده است به استناد ماده 163 قانون مجازات اسلامی، کسانی که ایراد آسیب یا خسارت مذکور، مستند به آنان است، اعم از ادا کننده سوگند، شاکی یا شاهد حسب مورد به قصاص یا پرداخت دیه یا تعزیر مقرر در قانون و جبران خسارت مالی محکوم می‌شوند.

گفتنی است؛ سوگندی اعتبار دارد که یکى از اسمای خداوند متعال باشد؛ مثل خدا یا اللّٰه، همچنین اگر به برخى از اوصاف خداى سبحان قسم بخورد که معمولاً از آن صفت خداى سبحان اراده مى‌شود، یا قرینه‌اى به کار ببرد که مراد او را بفهماند، قسم صحیح است. بنابراین قسم به مقدسات دیگر مثل قرآن و پیامبر و ائمه اطهار (علیهم السلام) احکام قسم را ندارد؛ (رساله توضیح المسائل (فاضل لنکرانی ره)، ص 489) یعنی اگر با این اسم‌های مقدس قسم بخورد چیزی بر عهده او نمی‌افتد و واجب نیست به قسمش وفا کند. همچنین اگر قسم خود را شکست بر او کفاره قسم واجب نمی‌شود.

البته، اگر به این مقدسات در مکالمات روزمره قسم بخورد و قسمش دروغ باشد، همانند قسم دروغ به اسم پروردگار، دارای حرمت و عذاب اخروی خواهد بود. برای نجات از عذاب اخروی و بخشیده شدن گناه قسم دروغ، چه به اسم خداوند باشد چه به مقدسات دیگر، باید توبه و استغفار نمود.
 
پی نوشتها:
[1]  توضیح المسائل مراجع، ج ‏2، ص 623
[2]  وسائل الشیعه ، ج 23 ، ص 202
[3] وسائل الشیعه ، ج 23، ص 203 .
[4] وسائل الشیعه ، ج 23 ، ص 268 .
[5] وسائل الشیعه ، ج 23 ، ص 267 .

 

منابع:
 اسلام کوئیست
وسائل الشیعه ، ج 23
توضیح المسائل مراجع، ج ‏2
رساله توضیح المسائل (فاضل لنکرانی ره)
تبیان

بیتوته

چه زیبا


منبع : http://cheeziba.rozblog.com]]>
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
18 خرداد 1393 ساعت 15:46 | بازدید : 50 | نوشته ‌شده به دست admin | ( نظرات )
تازه نامزد کرده‌اید و قرار است تا چند ما دیگر روانه خانه بخت شوید؟ اصلا لازم نیست نگران باشید، دوران نامزدی علاوه بر اینکه فرصتی مناسب برای آشنایی زوجین با یکدیگر است، این زمان را هم در اختیار عروس خانم می‌گذارد تا چهره و اندامش را تقویت کند.

1- صورتی صاف و یکدست داشته باشید
از سه ماه قبل از عروسی استفاده مداوم از کرم‌های آب‌رسان را آغاز کرده و هر روز آن را روی پوستتان بمالید. می‌خواهید بیشتر ریخت و پاش کنید؟ شاید بد نباشد به یک مرکز تخصصی زیبایی مراجعه و لکه‌ها، جای جوش و چین و چروک‌های احتمالی را از روی چهره‌تان بزدایید.
 
2- غذای سالم بخورید
تا آنجا که ممکن است در این چند ماه خودتان را از هرگونه قند، شکر، نمک، چربی اضافه، مواد نگهدارنده و... دور نگه دارید چون نتیجه‌ای جز نفخ و چاقی شکمی به دنبال نخواهند داشت. استفاده بیشتر از میوه‌ها و سبزیجات در این دوران به شما کمک می‌کند تا هم لاغر شوید و هم پوستی صاف و شفاف داشته باشید.
 
3- ورزش کنید
ورزش را تبدیل به برنامه روزمره زندگی‌تان کنید؛ چرا که با کمک به افزایش ترشح اندورفین هم انرژی شما را بیشتر می‌کند و هم شما را شادتر از قبل کرده و به کاهش وزن نیز کمک می‌کند. اگر حوصله یا انگیزه‌اش را ندارید در یک کلاس ورزشی یا باشگاه ثبت نام کنید. ورزش کردن کنار دیگران به شما انگیزه لازم را خواهد داد. در ضمن در باشگاه هر نوع وسیله ورزشی که لازم باشد وجود دارد و شما دیگر بهانه‌ای هم به خاطر بدی هوا و... نخواهید داشت.
 
4- مراقب لبهایتان باشید
در طی دوران نامزدی مراقب لب‌هایتان باشید که ترک نخورند و خشک نشوند. هر شب روی لبهایتان کرم مخصوص یا وازلین بمالید. این کار را با استفاده از یک دستمال مرطوب انجام دهید تا هم آب کافی به لبها برسد و هم نرم شوند.

5- پوستتان را نرم کنید
سر زانو و آرنجتان، خشک و سیاه شده؟ در حمام و با استفاده از لیف‌های لایه‌بردار مخصوص از شر سلول‌های مرده خلاص شوید و سپس روی آن قسمت از پوستتان روغن بادام بمالید. سپس با استفاده از حوله و دستمال به مدت یک ساعت روی آرنج و زانویتان را ببندید و اجازه دهید که کاملا نرم و مرطوب شود. این کار را یکی دو بار در هفته تکرار کنید.
منبع : نوعروس

 


منبع : http://cheeziba.rozblog.com]]>
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
18 خرداد 1393 ساعت 15:46 | بازدید : 42 | نوشته ‌شده به دست admin | ( نظرات )
همه ما دوستانی داریم که از بودن در کنارشان لذت می بریم اما اگر اهل دوستی با دیگران نیستید بهتر است این مقاله را حتما بخوانید چون دوستی برای سلامتی و شادابی شما ضروری است !

داشتن دوست باعث می شود زندگی و سلامتی تان طولانی تر شود.
بررسی هایی که دانشگاه هاروارد بر روی سلامتی پرستاران در 1976 انجام داده بود ، این نکته را که دوستی خوب به خصوص برای زنان ،مرتبط است با تندرستی بهتر،سرزندگی بیشتر هنگامی که پیرتر می شوند و امکان زندگی طولانی تر ،تایید می کند -  و معلوم است که اشاره به شادابی بیشتر هم که نیازی نیست.


دوستان چه صمیمی یا غیر صمیمی باشند در زمان های سخت مثل از دست دادن کسی ،مریضی یا دیگرچالش های شخصی حمایت وپشتیبانی خود را اعلام کرده وباعث رهایی از استرس می شوند.
دوستان همچنین می توانند شریک شادی ها،جشن ها و موفقیت هایتان باشند همانطور که می توانند مشوق شما باشند زمانی که قصد انجام دادن کار مهمی مثل ورزش،ترک سیگار یا بهبود سلامتیتان دارید.


از آنجایی که ما رفتار ها و عادات کسانی را که بیشتر زمانمان را با آن ها سپری می کنیم می پذیریم،دوست شدن و پرورش دوستی با کسانی که برنامه زندگی سالم و دید مثبتی به زندگی دارند ما را به تندرستی بهتر و سالم بودن سوق می دهد.


با این حال وقتی که زندگی شلوغ و پر مشغله می شود، اغلب اوقات این روابط ما با دوستانمان است که بیشتر از همه آسیب می بیند.


پس شما چگونه دوستان خوبی را که دارید نگه می دارید یا دوستان جدیدی پیدا می کنید؟ در اینجا به چند روش اشاره شده....

1 - دوستی یک خیابان دو طرفه است.برای اینکه دوست خوبی داشته باشید، باید در ابتدا یک دوست خوب باشید.اگر زیاد همدیگر را نمی بینید در یک دوره دردسترس باشید.

2 - موفقیت هایشان را تشویق کنید، در شادی های شان شریک شوید و در زمان نیازمندی کمک و پشتیبانی خود را اعلام کنید.

3 - گاهی فقط حضور داشتن یا یک حرف دلگرم کننده تمام چیزی است که نیاز است.هر موقع که امکان دارد ،زمانی را برای تفریح و خوشی با یکدیگر سپری کنید.
این زمان و انرژی در رابطه و در سلامت جسمی و روحی خودتان سرمایه گذاری شده است.

 

آیا دوستان زیادی ندارید یا دوستان جدیدی نیاز دارید؟
حتی خجالتی ترین افراد هم می توانند توسط کار های داوطلبانه ،شرکت در یک کلاس (یوگا،رقص،حسابداری)،عضو شدن در یک باشگاه (دویدن،نقاشی ،باغبانی)، حضور در گروه پشتیبانی،شرکت کردن در یک جامعه آنلاین، دوست جدیدی پیدا کنند.


وقتی شما با افرادی که با شما علایق مشترکی دارند ، ارتباط برقرار می کنید،به صورت اتوماتیک با آن ها صمیمی می شوید.
مطمئن شوید که رابطه ای را که می خواهید انتخاب کنید و پرورش دهید،موجب رشد شما شود .


اگر دوست شما کسی است که بیشتر اوقات شکایت و انتقاد می کند وشما را با احساسی بدتر از زمانی که با آنها مواجه می شوید رها میکند-یا کسی که معمولا تلاش هایتان را برای اصلاح خود تخریب می کنند،شاید زمان آن باشد که از آن ها بگذرید و یک شخص جدید را پیدا کنید ،رفیق های مثبت اندیش بیشتر.


به یاد داشته باشید که اگر بدبختی شریک می خواهد ،همین طور موفقیت،شادی و سلامتی هم نیازمند یار و همراه است .
منبع:آی بانو

 


منبع : http://cheeziba.rozblog.com]]>
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
18 خرداد 1393 ساعت 15:46 | بازدید : 53 | نوشته ‌شده به دست admin | ( نظرات )
شاعر : محمد مهدی سیار

آهنگساز :حامد زمانی

نتظیم کننده: نیما نور محمدی

میکس و مستر : رضا پور رضوی


منبع : http://cheeziba.rozblog.com]]>
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
18 خرداد 1393 ساعت 15:46 | بازدید : 41 | نوشته ‌شده به دست admin | ( نظرات )
خرید لباس و کفش مناسب برای عید

هرچه به نوروز نزدیک تر شویم قیمت لباس و کفش بالاتر می‌رود، اجناس فروشگاه‌های خرید پوشاک گران‌تر می‌شوند و امکان پرو لباس برایتان دشوارتر خواهد شد. خوشبختانه خیلی از فروشگاه‌ها تقریبا از یکی دو ماه پیش، پوشاک نوروزی‌شان را برای مشتری‌های دور اندیشی که نمی‌خواهند شب عید سرگردان باشند، آماده کرده‌‌اند.

در خرید لباس یادتان باشد که حتما آن را به تن‌تان امتحان کنید. خیلی از ما تصور درستی از اندازه‌های مان نداریم برای مثال برخی افراد چاق خودشان را لاغرتر از آنچه هستند می‌بینند و لاغرهایی هم هستند که گمان می‌کنند چاق هستند! بهتر است حتما با یک آشنای با سلیقه به خرید لباس بروید و یادتان باشد هیچ فروشنده‌ای به شما نمی‌گوید لباس به تن‌تان زار می‌زند آنها می‌خواهند کالایشان را به هر قیمتی شده بفروشند و بنابراین از چیزی که شما پوشیده‌اید تعریف می‌کنند و در این شرایط شما به کسی که درباره آنچه پوشیده‌اید نظری واقعی بدهد نیاز دارید.

در خرید لباس برای کودکان این نکته را به یاد داشته باشید که آنها معمولا برای اثبات توانمندی‌هایشان اصرار می‌کنند خودشان لباس‌شان را به تن کنند پس اگر می‌خواهید لباسی پر از دکمه و بند‌های عجیب و غریب که به هم گره می‌خورند بخرید باید انتظارهای طولانی را برای این که کودک‌تان بتواند آن را بپوشد را بپذیرید.

شایسته تر آن است که لباس کودکان عکس چاپی قهرمان‌های فیلم‌ها یا کارتون‌های مشهور را نداشته باشد، چرا که بنابر گفته روان‌شناس‌ها، رفتارهای خشن این قهرمان‌ها که اغلب از کشور خودمان نیستند باعث می‌شود خشونت در نظر کودکان امری عادی تلقی شود.

پوست بچه‌ها حساس و لطیف است پس در انتخاب جنس لباس‌شان دقت کنید و پوشاکی را برایشان در نظر بگیرید که الیاف طبیعی داشته و فاقد نایلون باشد. به بچه‌ها حق انتخاب بدهید. از آنها بپرسید که آیا لباس‌شان را می‌پسندند یا نه؟ برای خرید پوشاک نوزادان نیز فراموش نکنید که آنها به سرعت بزرگ می‌شوند و اگر لباسی کاملا اندازه برایشان بگیرید ممکن است تا ماه آینده کمی‌ برایشان تنگ‌شده باشد و به همین دلیل باید پوشاک‌شان را کمی ‌بزرگ‌تر انتخاب کنید.

برای کودکان چند دست لباس که روی هم پوشیده شوند از یک دست لباس گرم بهتر است. دلیلش هم این است که وقتی به مهمانی می‌روید محیط خانه گرم‌تر از محیط بیرون است و شما می‌توانید لباس رویی را از تن کودک خارج کنید و هنگام خارج شدن از خانه بار دیگر آن را تنش کنید تا سرما نخورد.
خرید کفش عید
 بهترین کفش، کفشی است که پاشنه ای متوسط (تقریبا ۲ سانتی‌متری) دارد و نوکش گرد است و به پنجه‌ها آسیب نمی‌زند. در خرید کفش به این نکته دقت داشته باشید که پاشنه‌اش زیاد بلند نباشد و اگر اصرار دارید کفش پاشنه بلند بپوشید دست کم آن را پهن و یکدست انتخاب کنید تا بهتر بتوانید تعادل‌تان را حفظ کنید.

در خرید کفش بهتر است کف کفش آج‌دار باشد تا احتمال لیزخوردنتان را کاهش بدهد. کفش‌های بنددار یا چکمه‌هایی که ساق‌های بلند و زیپ‌دار دارند برای عید دیدنی مناسب نیستند. تصور کنید که هر بار به مهمانی می‌روید ناچار باشید بخشی از وقت‌تان را جلوی در خانه صاحبخانه به بازکردن یا بستن بند‌های کفش‌تان یا بالا یا پایین کشیدن زیپش بگذرانید!

می‌دانید چرا مراکز خرید کفش معمولا شب‌ها شلوغ‌تر از روزها هستند؟ دلیلش این است که مردم می‌خواهند در ساعات پایانی روز کفش بخرند تا به این ترتیب با احتساب ورم کردن پاهایشان در این ساعات، کفشی با اندازه مناسب برای خود انتخاب کنند. به عبارت دیگر اگر روز کفش بخرید ممکن است در شب، وقتی پاهایتان در اثر پیاده‌روی ورم می‌کنند، حس کنید کفش‌ها پاهایتان را می‌زنند و برایتان کوچک شده‌اند.

در خرید کفش برای کودکان، فقط به سایز پایشان توجه نکنید، چرا که ممکن است قالب‌های مختلف با وجود سایزهای ظاهرا یکسان اندازه‌های متفاوتی داشته باشند. کودکان نمی‌توانند دقیقا تشخیص بدهند که آیا کفشی اندازه‌شان هست یا نه. این وظیفه شماست که نوک کفش را لمس کنید تا بفهمید آیا فضای خالی جلوی کفش وجود دارد یا کفش تنگ است و به انگشت‌های پای شان فشار می‌آید؟ و… .

در خرید کفش هرگز حرف فروشنده‌ای را که می‌گوید کفش کوچک‌تر بردارید چون به مرور زمان جا باز می‌کند نپذیرید! در نظر داشته باشید که کفش‌های روباز برای بچه‌ها چندان مناسب نیستند و آنها نمی‌توانند تعادل‌شان را با این نوع کفش‌ها حفظ کنند. کفش‌های پاشنه‌دار هم برای دختربچه‌های کم سن و سال مضر هستند و ممکن است باعث پیچیدن مچ پا یا زمین خوردن‌شان شوند.

منبع : yasgroup.ir


منبع : http://cheeziba.rozblog.com]]>
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
18 خرداد 1393 ساعت 15:46 | بازدید : 49 | نوشته ‌شده به دست admin | ( نظرات )
در 14 اسفندماه 1357 هجری شمسی فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تشكیل كمیته امداد صادر شد. این نهاد برای ایجاد رفاه و برقراری تسهیلاتی در امر كمك رسانی به محرومان جامعه دایر شد. گفتنی است این نهاد انقلابی اكنون بنام كمیته امداد امام خمینی مشغول فعالیت است.

سابقه كمیته امداد امام خمینی (ره) به سالهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ـ حدوداً سالهای 1342- 1343 باز می گردد كه تعدادی از انقلابیون كه در زمره یاران امام (ره) بودند،  ماموریت یافتند كه به خانواده های زندانیان، نیازمندان و مبارزین رسیدگی كنند. امدادگری بویژه در دوران اوج گیری انقلاب در طی سالهای 57 – 56 كه اعتصاب و تحصن همه جا را فرا گرفت به منظور حمایت از اعتصاب كنندگان و زندانیان ادامه یافت.

با پیروزی انقلاب حمایت از نیازمندان در صدر برنامه ها قرار گرفت و كمیته امداد امام خمینی (ره) با صدور فرمان ایشان تشكیل شد. این نهاد به منظور كمك به خانواده های محروم به خصوص برای خودكفا كردن آنها تاسیس گردید. كمیته امداد از بزرگترین نهادهای تامین اجتماعی است و در خدمت گروه های آسیب پذیر جامعه قرار د ارد. این كمیته خدمات و فعالیتهای گسترده ای را به افراد محروم جامعه ارائه می دهد كه به برخی از آنها اشاره می كنیم:پرداخت وام قرض الحسنه و تهیه مواد اولیه و ابزار كار به منظور كسب درآمد، برای اقشار بی بضاعت كه كمیته ای ناظر بر حسن مصرف این وام ها می باشد. به نحوی كه اعتبارات اعطایی باعث خودكفا شدن وام گیرندگان گردد. همچنین این كمیته از روش های نظارتی و هدایتی خود برای تحقق این هدف استفاده می كند.

برنامه ریزی جهت آموزشهای فنی و حرفه ای از دیگر اقدامات كمیته امداد است، كه در این زمینه كمیته كلاسهای فنی و حرفه ای متعددی را برای هنرجویان تحت پوشش تشكیل داده است.  این كلاسها به منظور ایجاد آمادگی در هنرجویان برای استخدام یا شروع كسب و كار درآمدزا بوجود آمده است.

علاوه بر این اماكنی برای كار اینگونه افراد بخصوص در رشته های قالیبافی، دامداری، و مرغداری در نظر گرفته شده است . از دیگر فعالیتهای كمیته امداد، كمك به زنان سرپرست خانواده است. امداد رسانی از طریق این كمیته و تحت پوشش قرار گرفتن این افراد باعث گردیده است كه تا آن بتوانند با فعالیت در زمینه های كشاورزی، دامداری، قالی بافی، خیاطی، كاردستی و سایر زمینه ها زندگی خود و خانواده اشان را تامین كنند. قابل به ذكر است كه این كمك ها بویژه باعث بازگشت روستائیان از شهر به روستا و ایجاد شغل در روستاهای آنان می گردد.

همچنین تهیه جهیزیه برای نوعروسان خانواده های تحت پوشش، كمك به بیماران هموفیلی، كلیوی و تالاسمی، خدمات درمانی و بهداشتی، ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی به دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش، كاریابی و معرفی آنان به مشاغل مناسب، تامین مسكن برای خانواده های بی بضاعت، جبران دیه، اطعام و افطاریه، جمع آوری صدقات به منظور هدایت صحیح آن، ارائه خدمات عمرانی مانند بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده و زلزله زده و آسیب دیده. جذب و صرف كمك های مردمی و بسیاری شبیه به اینگونه كمك ها از دیگر فعالیتهای كمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور امداد رسانی و كمك به قشر محروم جامعه می باشد.

علاوه بر این، كمیته امداد فعالیتهای خود را جهت كمك به خانواده های محروم دیگر  كشورهای مسلمان نیز گسترش داده است. براساس اینكه مسلمانان امت واحده اند و برای كمك به محرومین جغرافیایی نمی توان قائل شد این كمیته. محرومان كشورهای مسلمان نشین را نیز تحت پوشش خود قرار داده و خدمات امداد رسانی را نیز به آنها ارائه می كند، از جمله این كشورها عبارتند از: لبنان، افغانستان، جمهوری آذربایجان، تاجیكستان و بوسنی. از آنجائیكه كمیته امداد در یك كشور و جامعه اسلامی تشكیل شده و هر فرد مسلمان وظیفه خود می داند كه در برابر نیازهای و گرفتاریهای برادران دینی خود بی تفاوت نباشد زیرا خدمت به محرومین را یكی از شیرین ترین عبادتها می داند و همین امر باعث گردیده است كه با یاری مردم مسلمان ایران این كمیته روزبه روز پیشرفت كرده و دامنه فعالیتهایش را گسترش دهد و باعث افتخار جامعه اسلامی گردد.

چنانچه مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای می فرمایند:« كمیته امداد همچنان كه در نام منتسب به امام است، عملاً هم مورد توجه و لطف خاص امام عزیزمان قرار داشته است.»

قابل ذكر است كه همه ساله از چهاردهم تا بیست و یكم اسفندماه به نام هفته نیكوكاری نامگذاری شده است. برگزاری این هفته به منظور جذب كمكها و هدایای مردم به خانواده های محروم و نیازمند است كه جمع آوری و توزیع آن توسط كمیته امداد صورت می گیرد. زیرا كمك به همنوع از اصول اساسی دین مبین اسلام است كه همچنان كه خداوند در سوره مبارکه انسان آیه 8و9 می فرماید:«و به دوستی خدا به فقیر و اسیر و طفل یتیم طعام می دهند و گویند ما فقط برای رضای خدا به شما طعام می دهیم و از شما هیچ پاداش و سپاسی نمی طلبیم.»

منابع:
ـ وضعیت كودكان و نوجوانان جمهوری اسلامی/ یونسكو
ـ مجموعه نشریات خیرین مدرسه ساز
ـ روزنامه كیهان/ 1380
ـ روزها و رویدادها (مجلد سوم) به قلم علی بری دیزجی،‌محمدرضا مطیعیان، مجید تركاشوند


منبع : http://cheeziba.rozblog.com]]>
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
18 خرداد 1393 ساعت 15:46 | بازدید : 35 | نوشته ‌شده به دست admin | ( نظرات )
به گزارش افکارنیوز، پراید تا سال ۲۰۰۰ در کره مونتاژ می شده است ، از ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ نسل دوم آن با نام ریو تولید گردید که وارد بازار ایران نیز شد و پس از آن کیا موتورز در سال ۲۰۰۵ نسل سوم آنرا معرفی نمود که با نام ریو باز هم بر سر زبان ها افتاد ، البته در اینکه این خودرو ظاهری شبیه به پراید داشته است ولی با تغییرات بیشمار ، آنرا New Pride نیز شناختند . این خودرو تا سال ۲۰۱۱ بر روی خط تولید قرار داشته و پس از آن ریو یا همان نیو پراید با ظاهری کاملا جدید و زیبا روانه بازار گشته است .


پراید 2014

پراید 2014



این خودرو از سال ۲۰۱۱ تا به امروز بر روی خطوط تولید این شرکت قرار داشته و نسل چهارم خودروی پراید بوده ، در برخی از بازارها با نام پراید و در برخی دیگر با نام ریو شناخته می شود .




پراید 2014

پراید 2014

پراید 2014

پراید 2014


پراید جدید یا همان نسل چهارم آن که با نام ریو نیز شناخته می شود ، دارای ۲ موتور ۱.۲ لیتری و ۱.۴ لیتری می باشد که به ترتیب ۸۷ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و ۱۰۷ اسب بخار در دور موتور ۶۳۰۰ دور بر دقیقه تولید می نماید ، البته یک موتور قوی تر با توان ۱۳۸ اسب بخار و به حجم ۱.۶ لیتر نیز برای این خودرو کوچک و دوست داشتنی در نظر گرفته شده است .

این خودرو از نظر ایمنی دارای ۶ ایربگ بوده و سیستم های ASB , EBD به صورت استاندارد بر روی این خودرو قرار دارد . از امکانات دیگر می توان به سانروف ، سنسور پارک عقب برای پارک بهتر خودرو ، سیستم گرمکن صندلی راننده ، سنسورهای نور و باران ، سیستم ورود و خروج به خودرو بدون کلید و موارد دیگر را که برای این خودرو در نظر گرفته شده است ، اشاره داشت .

این خودرو مجهز به ۲ دوع جعبه دنده ۶ سرعته دستی و ۶ سرعته اتوماتیک می باشد که برای یک خودروی شهری کوچک انتخاب مناسب و خوبی می باشد .

حال امیدواریم خودروسازان داخلی با الهام گرفتن از این خودروساز کره ای که شاید نیمی از قدمت خودرو سازان ایران را ندارد ، قدمی برای تولید محصولاتی بهتر ، ایمن تر ، زیباتر ، کم مصرف تر و ... ، بردارند.

 

منبع خبر: افکارنیوز

منبع : http://cheeziba.rozblog.com]]>
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

تعداد صفحات : 7